Stavba dálnic, obchvatů nebo důležité hradecké křižovatky. Hlavní letošní dopravní stavby v kraji

2. leden 2023 11:26

Stavba dalších úseků dálnic D11 a D35, to budou jedny z nejdůležitějších dopravních staveb v Královéhradeckém kraji v letošním roce. Ředitelství silnic a dálnic a vedení Královéhradeckého kraje ale počítá i s dalšími velkými stavbami nebo opravami. Podrobné informace zjišťoval reportér Jakub Vik.

Jakube, tak jak to vypadá přesně se zmíněnými dálnicemi?

Stát chce v letošním roce zahájit stavbu úseku dálnice D11 z Trutnova až na hranice s Polskou republikou.

Čtěte také

Na to Ředitelství silnic a dálnic v polovině prosince vypsalo soutěž pro stavební firmu. Úsek měří 21 kilometrů a součástí stavby je nový průtah východním okrajem Trutnova a také dva, asi půlkilometrové tunely.

V Královci se pak dálnice D11 napojí na budovanou polskou silnici S3. Auta by po ní měla začít jezdit v roce 2026. Do úplnosti dálnice D11 pak chybí ještě úsek z Jaroměře do Trutnova. Výhledově se začátkem stavby v roce 2025.

A letos má začít stavba také úseku dálnice D35, dlouhého 10,5 kilometru, a to mezi Hořice a Sadovou na Královéhradecku. Tam by mělo být hotovo v roce 2025. A následovat má potom úsek se Sadové do Hradce Králové.

Co další důležité silniční tahy u nás v kraji?

Ředitelství silnic a dálnic by mělo letos otevřít téměř tříkilometrový obchvat Doudleb nad Orlicí na Rychnovsku. Silnice nově svede dopravu mimo obec z frekventované silnice I. třídy, která je severním silničním tahem z Čech na Moravu.

Čtěte také

Dělníci pak budou také pokračovat ve stavbách obchvatů Jaroměře a Nové Paky, které by měly být hotové v příštím a přespříštím roce. Opravy se mají letos dočkat také například takzvané Polské mosty v Přední Labské na trase do Špindlerova Mlýna nebo turisticky frekventovaná silnice z Orlického Záhoří na Šerlich v Orlických horách.

A pokračují také přípravy na přestavbu jedné z nejvytíženějších křižovatek nejen v krajské metropoli Hradci Králové, ale v celém kraji, tedy křižovatky Mileta. Tam Ředitelství silnic a dálnic počítalo se začátkem stavby letos, ale zhruba v polovině prosince na svých webových stránkách posunulo termín začátku této stavby na rok příští.

Královéhradecký magistrát teď řeší, jestli může se stavebními pracemi, které jsou na samotnou křižovatku navázané, začít dříve, právě už v letošním roce.

A otázka na závěr, co se chystá na železnici?

Čtěte také

Zásadní opravy nebo modernizace Správa železnic v Královéhradeckém kraji v letošním roce začínat neplánuje. Připravuje se generální oprava železničního uzlu v Hradci Králové, ta ale nemůže začít dříve, než bude hotova oprava nádraží v Pardubicích. Protože přes Hradec Králové teď vedou objízdné trasy například pro nákladní dopravu.

Oprava pardubického nádraží je nyní zhruba za svou polovinou a hotová by měla být na konci příštího roku. Výluky kvůli údržbám ale samozřejmě budou, například na trase z Teplic do Police nad Metují, a to od poloviny dubna do poloviny května, kvůli zajištění skalního masivu.

autoři: Jakub Vik , baj
Spustit audio

Související