Vladimír Burjánek: Sliby, chyby
Vyvolávači na poutích slibující hory doly, byli neviňátka proti těm současným. Nemluvím teď o reklamních nesmyslech na zaručený růst vlasů či zhubnutí. Mám na mušce počínání obchodních řetězců při různých akcích v jejich svatém boji o zákazníka.
Kupující se opět přesvědčují, že není všechno zlato, co se třpytí. Oblíbenou návnadou na zákazníky jsou známky za nákup, které se lepí do natištěných knížeček.
I na sklonku loňského roku jsme byli svědky, že když jde o cílové dárky, o které je zájem, obvykle dojdou. K tomu všichni používají kouzelnou formulaci - do vyprodání zásob.
Tak třeba jeden supermarket rozjel osvědčenou akci s cílem získání oblíbených skládaček pro děti. Jenže knížky plné známek byly lidem k ničemu, slibované prémie v závěru došly. Šance byla prý jen v Praze.
To samé bylo v druhém marketu, kde odměnou pro věrné zákazníky bylo nádobí. Když hospodyňky poznaly, že je dobré a chvíli bylo v obchodech k dostání, už nebylo. Pravda, mezi vánočním a silvestrovským rejem nádobí chvíli bylo, ale jen za plnou cenu. Na karty plné známek prý až v novém roce, nikdo však nevěděl kdy.
Jak se zdá, některým obchodům se daří úspěšně praktikovat heslo: nikdo vám nedá tolik, co vám my slíbíme.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka