Superpotraviny obohatí jídelníček těch konzumentů, kteří chtějí žít zdravě
Snažíte se zhubnout? Změnit svůj životní styl? Jíst zdravě? Pak možná i vy sledujete náš projekt "6 + 1" ve kterém se snaží šest rozhlasových kolegů zhubnout a jeden přibrat. Berou si k srdci rady od doktorky Kateřiny Cajthamlové. A mnohé jsou velmi zajímavé!
Superpotraviny jsou bohaté na vitamíny, minerály, vlákninu, stopové prvky i aminokyseliny. Dá se o nich říci, že jsou vítaným doplněním a obohacením jídelníčku. Tedy pro ty konzumenty, kteří chtějí žít zdravě.
Množství bílkovin a látek, které obsahuje hlíva ústřičná, jsou pro náš organismus velmi prospěšné. Ale zároveň máme velké množství jiných hub se stejně prospěšnými látkami, např. hřib, bedla, liška, atd.
Hlívu proto zbytečně neupřednostňujeme. Člověk by měl konzumovat všechny jedlé houby, které jsou dostupné.
Mimochodem toto platí o všech superpotravinách. Už podle toho názvu jsou upřednostňovány, jako něco super úžasného, co dokáže člověka postavit na nohy.
Není tomu tak. My máme u nás spoustu potravin, které splňují tu superpotravinovost. A tyto potraviny najdeme například v lese.
Borůvky a brusinky, nebo také angrešt. To jsou všechno potraviny lokální, které obsahují podobné látky, jako zahraniční superpotraviny.
Rakytník má u nás své místo, ale není to všelék!MUDr. Kateřina Cajthamlová
Jenže za podstatně nižší cenu a tak se nikomu nevyplatí je pěstovat.
Rakytník - je výborná rostlina. Tu doporučuji v rámci pestré stravy.
Ale u veškerých rostlin a bylin platí, že musí být nasbírány mimo silnice. Musí být sbírány správně a ve vhodnou dobu. Musí se sbírat správná část rostliny. A musí být spotřebována buď čerstvá, nebo velmi brzy poté, co je nasbírána. Nebo musí být správně usušena.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.