Podjezd místo železničního přejezdu. Vyřeší dopravu v Týništi nad Orlicí? Snad za 10 let...
Složitou dopravní situaci v Týništi nad Orlicí by měl v budoucnu vyřešit podjezd pod železniční tratí v blízkosti Vodárenské věže. Železnice v současné době rozděluje městečko prakticky na dvě poloviny a v době dopravní špičky se u přejezdu tvoří dlouhé kolony aut. Další informace má reportér Václav Pilný.
Proč se Týniště nad Orlicí rozhodlo u železniční tratě právě pro podjezd ?
Je to vlastně jediná šance, jak současnou komplikovanou dopravní situaci v Týništi nad Orlicí vyřešit. Přejezd u Vodárenské věže je přetížený už teď a s rozvojem průmyslové zóny v Kvasinách železniční doprava přes Týniště nad Orlicí ještě vzroste.
Vzhledem k tomu, že pro stavbu nadjezdu neexistuje dostatek prostoru, je volba podjezdu jediným možným řešením.
Vedení města vybíralo ze šesti nabídnutých studií. Pro kterou se nakonec zastupitelé rozhodli, objasňuje starostka Jana Galbičková ze Změny pro Týniště: „Zastupitelstvo města na svém 12. zasedání rozhodlo, že z této vyhledávací studie zvolí variantu C1. Je to podjezd železniční trati s variantou A1 železničního přejezdu u Elitexu, kde bude probíhat především nákladní doprava."
Jaké kroky teď čekají vedení města?
Celý projekt je zatím na samém začátku a vedení Týniště nad Orlicí tak k podjezdu čeká ještě dlouhá cesta.
První důležité kroky Městského úřadu vysvětluje vedoucí odboru správy majetku města Zdeněk Hejna: „V současné době město připravuje nový územní plán města v kterém tato stavba není zahrnuta. Proto budeme muset tuto stavbu dostat do územního plánu města."
Jak město na podjezd sežene peníze?
Výstavba podjezdu pod tratí v Týništi nad Orlicí by měla stát zhruba 250 milionů korun. Pro šesti-tisícové město by to bylo velké zatížení rozpočtu.
Starostku Janu Galbičkovou tak těší, že se stavba bude financovat z rozpočtu Správy železniční dopravní cesty: „Podařilo se nám vyjednat financování a realizaci přes Správu železniční dopravní cesty, kde nám přislíbili veškerou pomoc co se týká financování."
A kdy by mohlo být hotovo?
Podle optimistického výhledu by podjezd mohl být dokončen do roku 2027.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Stávku kolegyň v administrativě podporujeme. Jejich platy jsou mizerné, říká šéf Unie státních zástupců
-
5 dní se Rusové snaží prolomit naši obranu v Kurské oblasti. Vojáci stojí pevně, říká Zelenskyj
-
Praktičtí lékaři na konci října na dva dny zavřou ordinace. Protestují proti úhradové vyhlášce
-
Politolog Just: Zvyšování platů politiků je důsledek zákona. Vláda si jen vybrala špatné načasování