České dráhy vypraví v příštím roce v Královéhradeckém kraji o něco víc vlaků než letos

23. listopad 2017 09:35

Od prosince začnou platit nové jízdní řády Českých drah. Dotknou se i Královéhradeckého kraje. Cestující se dočkají i některých úplně nových spojů, musí ale také počítat s několika výlukami. Stručný souhrn těch nejzásadnějších změn, které budou platit spolu s novým jízdním řádem od 10. prosince, vám nabízíme. 

Dálková rychlíková doprava zůstane i v příštím roce ve stejném rozsahu jako letos, pojede tedy 50 spojů denně, regionálních spojů bude o půl procenta víc.

Konkrétnější je ředitel regionálního centra Českých drah v Hradci Králové Roman Moravčík: „To rozšíření je zejména na trati z Hradce Králové do Pardubic, kde přibude večerní spoj v pracovní dny, v sobotu další spoj dopoledne. Další taková zásadní změna je posílení rekreační dopravy z oblasti Adršpašských skal. Kdy k současnému přímému spojení v koridoru mezi Chocní a Ardšpachem přibude nové odpolední spojení, které bude jezdit v sezóně v pátek, sobotu a neděli."

Vedle nových spojů budou některé vlaky od 10. prosince zastavovat navíc v zastávkách, kterými dosud jen projížděly.

Zlepšit by se podle Romana Moravčíka mělo spojení do některých průmyslových zón: „Zlepší se třeba spojení do Solnice. Všechny vlaky budou zastavovat v Hradci Králové na zastávce. Byl takový požadavek. Aby se z té severní oblasti zkrátila doba docházky. Dnes ty vlaky stavěly až na Slezském Předměstí. Podobná věc je u Trutnova, na průmyslové zóně Volanov, kde se také změní zastavování vlaků s ohledem na dojíždění do práce."

V sezóně navíc pojede o víkendu vlak mezi Prahou, Jičínem a Turnovem, ve kterém bude i prostor navíc pro jízdní kola.

Vlak, nádraží, Masarykovo nádraží, vlaky, České dráhy

České dráhy budou také hlídat obsazenost vlaků, sčítání cestujících dělají šestkrát ročně, a podle toho chtějí upravovat počet vagónů tak, aby spoje nebyly přeplněné. Jak už to bývá, pozitivní zprávy bývají vyvážené těmi horšími - a ani v příštím roce se to v kraji neobejde bez výluk.

Jak prozradil systémový specialista ČD Tomáš Fiala, vedle kratších výluk budou i dvě delší: „Jedna bude z důvodu přestavby železniční stanice Jaroměř, kdy v prázdninové době bude asi měsíc tato stanice vyloučená úplně mimo provoz a bude se muset zajišťovat náhradní autobusová doprava ve všech směrech kolem Jaroměře. A další velká výluka, která nás čeká, je plánována od září v délce 91 dní a bude to úsek z Opočna pod Orlickými horami až do Náchoda."

Vedle toho se chystá i zhruba dvoutýdenní oprava mostku na trati za Chlumcem nad Cidlinou směrem na Prahu, tam vlaky nepojedou v létě asi dva týdny.

autoři: Tomáš Lörincz , baj
Spustit audio

Související