V nemocničních ambulancích přibyli pacienti. Podle zdravotníků jsou agresivnější než dřív
Personál nemocničních ambulancí napříč republikou se stále častěji setkává s agresivitou pacientů. Potvrdili to zástupci jednotlivých zdravotnických zařízení na nedávném společném setkání. Jedním z důvodů jsou podle nich například delší čekací doby ve většině ambulancí. Zkušenosti s agresivními jedinci mají i v Oblastní nemocnici v Náchodě.
Čtěte také
„Pojďte si, kdo je další. Dobrý den,“ zve zdravotní sestra náchodské nemocnice jednoho z pacientů k přijímacímu pultu. Ambulance je pacientům k dispozici od večera do rána. Zatímco někdy je tady klid, jindy si lidé na ošetření musí poměrně dlouho počkat.
„Je stres a potom dochází ke zbytečným konfliktům. Jak ze strany personálu, tak i ze strany pacientů,“ připouští vrchní sestra chirurgického oddělení Milena Pajerová.
Většina útoků je podle ní pouze slovních, existují ale i výjimky. „Dojde až na agresi ze strany pacientů.“
Při jednom z takových incidentů pacient vešel bez vyzvání do ordinace a fyzicky personál napadl.
„Vtrhnul sem, dal mi ránu, další dal doktorovi. A potom shodil zřízence na zem,“ popisuje nepříjemnou zkušenost sestra chirurgické ambulance Romana Lepltová.
Čtěte také
Také proto má na vybraných odděleních náchodské nemocnice personál k dispozici bezpečnostní tlačítka. Jde o malou krabičku se zeleným tlačítkem na bílé šňůrce. „Tamhle to je. Teď visí na zdi. Nebo když je potom sestřička sama a přechází z jedné ambulance do druhé, má to pověšené na krku.“
Po stisknutí tlačítka se personál nemocnice spojí s městskou policií, strážníci obratem zjistí, o jak vážnou situaci jde a v případě potřeby přijedou na pomoc.
„Už jsem to jednou vyzkoušela,“ dodává sestra s tím, že ještě před příjezdem hlídky se jí a kolegům podařilo pacienta uklidnit.
Čtěte také
Vzhledem k tomu, že přibývá nejen agresivity, ale i stížností pacientů na dlouhou čekací dobu na ambulancích, chystá náchodská nemocnice nové informační cedule.
Ty podle ombudsmanky nemocnice Ivy Lepšové pacientům v čekárně lépe vysvětlí postupy lékařů. „Pacienti to budou mít k dispozici. Budou tam mít tabulku na jakou časovou dobu se mají připravit, že budou čekat na ošetření.“
Personál Oblastní nemocnice Náchod vylepí informační tabule v nejbližší době. Cílem je hlavně seznámit pacienty s tím, že pokud přijdou s neakutním problémem, může se jim stát, že v čekárně stráví až šest hodin.
Související
-
Agresivitu za volantem spouští pomalá jízda. Řízení je jako komunikace bez dostatku informací
Pokud musíte vyjet na vozovku pokrytou sněhem, buďte opatrní. Téměř neviditelnou hrozbou je potom námraza. Agresivita řidičů je závažnou příčinou dopravních nehod.
-
Města pořizují svým strážníkům neprůstřelné vesty. Agresivita...
Městské policie v Královéhradeckém kraji se vybavují neprůstřelnými vestami. Důvodem je lepší ochrana strážníků - ti se stále častěji setkávají s agresivitou lidí. ...
-
Malí tyrani ve školních třídách a na dětských hřištích. Jak...
Radioporadna: PhDr. Jolana Moravcová, psycholog dětského krizového centra NOMIA Hradec Králové. Malí tyrani ve školních třídách a na dětských hřištích. Jak zvládnou...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Volebním průzkumům stále vévodí ANO. TOP 09 a KDU-ČSL by se podle Medianu do Sněmovny nedostaly
-
Žádná velká dobrodružství. Češi smýšlí o dalším směřování prozápadně, láká je varianta ‚někde mezi‘
-
Amerika vs. TikTok. Soud může blokaci odsunout o roky, upozorňuje novinář
-
Zbraně, zbraně, žádné slovo mír nepadá. Summity Evropské rady jsou válečné kabinety, tvrdí Fico