Mosty pod nebezpečnou silnicí mezi Týništěm a Albrechticemi čeká rekonstrukce. Kdy?

5. prosinec 2016

Most přes řeku Orlici a navazující silnice mezi Týništěm a Albrechticemi nad Orlicí nevyhovují současné dopravní zátěži. Most je úzký, takže ho auta přejíždějí kyvadlově a úzká je i silnice mezi oběma obcemi. Ta vede z části po menších mostech, které slouží jako preventivní ochrana před povodní. Ale ty jsou ve špatném stavu. Proto Královéhradecký kraj postaví nový most přes řeku i silnici s protipovodňovými mosty.

„Tady jsou z něj odpadlé kusy konstrukce. Je zřejmé, že prosty ty mosty už mají své za sebou a je potřeba s tou situací opravdu něco udělat tady," ukazuje nezávislý starosta Albrechtic nad Orlicí Jaromír Kratěna jeden z inundačních mostů pod silnicí. Teď stojí na louce, ale při povodních pod ním teče voda.

„Jak most přes Orlici, tak i ty další inundační mosty jsou úzké, takže dvě auta se nevyhnou. A musí si dávat přednost na okrajích vozovky. A je vidět, jak se to tady všechno propadá. Stav komunikace prostě neunese ten stávající provoz, který tady je," dodává Jaromír Kratěna.

Čtěte také

Mosty jsou úzké stejně jako silnice druhé třídy - půlkilometrový úsek cesty už dlouho nevyhovuje hustotě dopravy.

Královéhradecký kraj nedávno navazující část silnice směrem na Borohrádek opravil a chystá i rekonstrukci kritického úseku.

Mosty pod nebezpečnou silnicí mezi Týništěm a Albrechticemi čeká rekonstrukce

Silnice i most mají být širší, říká za hejtmanství Martina Götzová: „V lokalitě mezi Týništěm a Albrechticemi chceme postavit nový most přes Orlici. A součástí celého záměru by měly být i tři různě dlouhé inundační mosty, které by měly sloužit jako preventivní ochrana před podovněmi. Protože celá tato oblast je v záplavovém území."

Kraj už má připravený projekt, jenže pro stavbu potřebuje ještě vykoupit část jednoho pozemku.

„Pokud bude odsouhlasen odkup posledního pozemku a nevyskytnou se žádné další problémy, tak by mohla být stavba realizována z prostředků integrovaného regionálního operačního programu do roku 2020," dodává Martina Götzová.

Práce mají podle projektu stát 150 milionů korun.

Spustit audio