Královéhradecký dopravní podnik otestuje první elektrobus. Časem bych jich mohl až mít 20

20. září 2013

Až 20 dieselových autobusů královéhradeckého dopravního podniku by mohly v budoucnu nahradit elekrobusy. První z nich do ulic vyjede v pondělí. Když se vůz během půl roku osvědčí, za zbytkovou cenu ho podnik odkoupí.

Na první pohled není elektrobus od běžného autobusu téměř k rozeznání, jedině snad podle nápisu „electric“ a obrázku baterie na okně.

„Není tady žádný otáčkoměr, pouze rychloměr a ukazatel stavu kapacity baterií. Za zadní stěnou jsou akumulátory, na které vůz jezdí a po jízdě se dobíjejí. Zatím je propočítáno, že by měl dojet tak 160 až 180 kilometrů,“ popisuje rozdíly hlavní technik Josef Urban.

Jak doplňuje vedoucí marketingu Dopravního podniku Hradec Králové František Meduna, autobus poháněný baterií může být do budoucna velmi zajímavý.

„Elektrobus je jednou z možností, která by se nabízela v náhradě dieselových vozidel. Rozdíl je v pořizovací ceně, samozřejmě je dražší, ale vlastní provoz by měl být zhruba o 70 procent levnější,“ vysvětluje František Meduna.

Elektrobus stojí zhruba osm milionů korun, zatímco běžný autobus přibližně pět. Hradecký dopravní podnik bude mít vozidlo zatím v pronájmu, ve všední dny ho bude testovat na linkách 12, 13, 15 a 16, o víkendu pak na lince číslo 25. Po půl roce se pak rozhodne, zda elektrobus odkoupí.

autoři: dka , ova
Spustit audio