Desítky tisíc lidí v kraji řeší dodavatele energií. Nevědí, co je po krachu Bohemia Energy čeká
Po krachu společnosti Bohemia Energy se desítky tisíc lidí v Královéhradeckém kraji bojí třeba o dodávky elektřiny. Zbytečně - po dobu půl roku jim bude automaticky dodávat energii takzvaný Dodavatel poslední instance. Nárůst zájmu o služby, ale i o informace, eviduje třeba i krajské zákaznické centrum ČEZ v Hradci Králové.
„Dobrý den, pojďte se posadit. S čím vám mohu pomoci," pracovníci ČEZu na přepážkách v krajském zákaznickém centru se od rána do večera nezastaví, nárůst klientů je zhruba trojnásobný.
Čtěte také
„Navýšili jsme počet přepážek na maximum. Právě proto, abychom mohli všem zákazníkům vyjít vstříc a co nejrychleji je, i přes velké fronty, obsloužit," říká Jan Macek, manažer krajského zákaznického centra s tím, že dva ze zaměstnanců se dokonce dobrovolně vrátili z dovolené, aby pomohli.
Průměrně se ale i tak u přepážky čeká několik desítek minut a s delším čekáním musí počítat i zákazníci zákaznické infolinky.
„Pro mne je to trošku překvapení, protože jsem k Bohemia Energy přecházela před půl rokem. Je to naráz taková změna, nechtěla jsem tomu ani věřit," popisuje problém Tereza, která se přišla zeptat na to, jak má dál postupovat.
„Nebojíme se toho, že bychom přišli o dodávky energie, ale spíš nevíme, jak teď dál s těmi platbami."
Čtěte také
Mluvčí ČEZ Šárka Lapáčková-Beránková zákazníky uklidňuje - na přepážku nemusí, na vyřízení převodu je šest měsíců. A obávat se není potřeba ani problémů s placením záloh.
„My budeme všem posílat vysvětlující dopis a samozřejmě i výši záloh. Ale musíme postupně, protože nových zákazníků a odběratelů je opravdu hodně."
Obálky s informacemi a rozpisem záloh by měly dorazit v nejbližších dnech, pokud to všechno dobře půjde, tak je ČEZ chce rozeslat příští týden. Dokud bude potřeba, bude fungovat i personální posílení zákaznického centra, kde sice zavřou odpoledne v 17 hodin, ale ten, kdo už bude uvnitř a s lístkem, bude obsloužen. I kdyby to mělo být hodinu nebo dvě po konci úřední doby.
Změna dodavatele energií bude pro některé klienty nejspíš trvalá. Jako třeba pro Terezu.
„Abych řekla pravdu, tak už bych se dnes asi neobrátila na takové ty takzvané bezejmenné firmy, zkrátka ty menší dodavatele. Proto jsem si rovnou zvolili ČEZ."
Přechod k ČEZu ale samozřejmě neznamená, že si lidé do budoucna znovu nemohou zvolit firmu jinou.
Související
-
Půjčit si peníze je lákavé. Kdy se půjčka vyplatí, a kdy si naopak krátkodobou půjčku rozmyslet?
Plošné splátkové moratorium na konci října skončilo, klienti v nesnázích však opět mohou o odklad splátek úvěru požádat. Banky jejich žádosti řeší většinou individuálně.
-
Elektronické aukce pomáhají šetřit veřejné prostředky
Elektronická aukce to není jenom způsob, jak něco výhodně prodat, nebo koupit na internetu. Elektronické aukce jsou totiž už několik let jedním z nástrojů, pomocí k...
-
Proč je důležité, aby měly děti už v poměrně mladém věku přehled o příjmech a výdajích domácnosti?
Jak se vypořádat s tíživou finanční situací. Jaké kroky neprodleně provést, když nemohou lidé platit své závazky, koho informovat a kde hledat případnou radu a pomoc.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Děti, které chtějí být sériovými vrahy. Výchovné ústavy nemají jak pracovat s extrémními případy
-
Trestat bezdomovce? Ten nápad je odtržený od reality, kritizuje Hrabu výzkumnice
-
Protestující: Gruzínská policie má taktiku na každý den. Někdy mlátí novináře, jindy nás nahání v ulicích
-
Francouzská vláda s rozpočtem obešla poslance. Ti budou brzy hlasovat o vyslovení nedůvěry