Batist Medical má v Červeném Kostelci třetí výrobní linku a měsíčně dodá na trh pět milionů roušek

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Batist Medical spustil v Červeném Kostelci třetí výrobní linku a měsíčně dodá na trh pět milionů roušek

Společnost Batist Medical spustila v pořadí třetí linku na výrobu roušek. Měsíčně je tak firma schopná v Červeném Kostelci na Náchodsku vyrobit pět milionů kusů roušek. Po dalším plánovaném rozšiřování kapacity by to na podzim mohl být až dvojnásobek. 

Výrobní hala společnosti Batist Medical. Ke dvěma linkám spuštěným v březnu letošního roku právě přibyla třetí, s kapacitou čtyři miliony kusů roušek měsíčně. Trochu připomíná textilní stoj, na její obsluhu stačí na každé směně jen tři lidé.

„Seřizovač a dva lidé, kteří realizují balení," říká ředitel divize výroby Zdeněk Havel.

Linku přitom v nejbližší době čeká ještě jedno vylepšení. Zautomatizuje se i samotné balení.
„Jsme v situaci, kdy testujeme automatické balení. Očekáváme jeho zavedení v průběhu tohoto měsíce."

Nová linka dokáže vyrábět roušky obyčejné i s nanovlákny. Vznikla ve Dvoře Králové nad Labem, přesně podle zadání samotného Batistu.

Potvrzuje to majitel firmy Tomáš Mertlík.
„To všechno je naše know-how, které jsme zadali výrobci linky a oni to vše podle našich požadavků vyrobili."

Nová linka bude v provozu nepřetržitě, tedy čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu.
„Když by to bylo jen pět dní v týdnu, tak jsou to tři směny po osmi hodinách. Ale potřebujeme ještě ten víkendový čas, takže jedeme ve čtyř směnném provozu."

Zatímco před pár měsíci Batist v Česku roušky pouze kompletoval, teď je sám vyrábí. Zaměstnal kvůli tomu šedesát nových lidí, dalších dvacet přibyde na podzim, po spuštění linky číslo čtyři.
„Jiná bude v tom, že na této lince se produkují ústenky, které jsou za uši s gumičkami. Ale pro operatéry do nemocnic jsou vhodnější ústenky s úvazky."

Brzy tak bude Batist Medical v Červeném Kostelci vyrábět asi deset milionů kusů roušek měsíčně, to je zhruba pětinásobek běžného množství spotřebovaného v Česku před pandemií koronaviru. Celková investice se podle vedení společnosti vyšplhá na 35 milionů korun.

Spustit audio

Související