Kamenné prodejny otevřely a hned začínají slevy. Na jaké triky by si kupující měli dát pozor?
Otevření kamenných prodejen po dlouhé době hned přineslo slevy. Co z toho vyplývá a na co by si kupující měli dát pozor, jaké triky na nás prodejci chystají? Jak je to se zárukou na zlevněné zboží? Velké tržby zaznamenávají nyní e-shopy, ale co když přijde zásilka poškozená. Kde a jak ji reklamovat. A jak je to se zbožím koupeným na tržnici?
Spotřebitelský rádce Josef Černý hovoří v naší adventně předvánoční radioporadně o právech i povinnostech prodejců a zákazníků.
Čtěte také
„Domnívám se, že rozhlas je to správné médium, které umožňuje pružně předávat mé zkušenosti ze spotřebitelské oblasti širokému okruhu lidí. Proto jsem byl velmi potěšen, když mne Český rozhlas vyzval ke spolupráci. Podle ohlasů předpokládám, že probíhá ke spokojenosti všech, tedy mé, rozhlasu a především posluchačů," říká Josef Černý.
Máte problémy s nakoupeným zbožím? Nemůžete se s prodejcem domluvit? Neváhejte a zeptejte se.
Nevezmete si doklad o koupi, neřeknete si o něj, případně ho ztratíte nebo necháte vyblednout, čímž se podstatně zhorší vaše postavení při reklamaci. To platí především při nákupu na tržnici.
Čtěte také
Při nákupu přes internet většina spotřebitelů okamžitě vyhodí obal což je chyba, můžeme ho potřebovat pro vrácení.
„Měl jsem možnost poznat problematiku reklamací jednak z obou stran prodejního pultu, ale i jako výrobce. Všechny tyto letité zkušenosti se nyní snažím zúročit ve prospěch spotřebitelů," dodává Josef Černý.
Někteří spotřebitelé si pletou e-shop s půjčovnou, to znamená, že si koupí kameru nebo navigaci, odjedou s tím dovolenou a pak věc chtějí ve čtrnáctidenní lhůtě vrátit. Je potřeba si uvědomit, k čemu vlastně ona lhůta slouží.
Celou radioporadnu s Josefem Černým si můžete poslechnout v našem audio-archivu:
Související
-
Spotřebitelský rádce Josef Černý a jeho rozhlasová poradna. Koupě, ale i prodej použitého zboží
Nenecháme si výrobek předvést, ačkoliv to zákon umožňuje, přineseme ho domů a zjistíme že má vadu. Co dělat? Samostatnou kapitolou jsou boty, kdy je potřeba vybírat i účel.
-
Spotřebitelská poradna: Josef Černý - nákupy, jejich rizika,...
Radioporadna: Josef Černý - poradenství v oblasti spotřebitelských reklamací pro občany i prodejce. Zajímavá osobnost je hostem radioporadny Českého rozhlasu Hradec...
-
Sdružení českých spotřebitelů ocenilo devět podnikatelů Královéhradeckého kraje. Kdo zvítězil?
Desátý ročník ocenění Spokojený zákazník Královéhradeckého kraje zná své vítěze. V letošním roce Sdružení českých spotřebitelů ocenilo devět podnikatelů a podnikatelek.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.