Kamenné prodejny otevřely a hned začínají slevy. Na jaké triky by si kupující měli dát pozor?

4. prosinec 2020

Otevření kamenných prodejen po dlouhé době hned přineslo slevy. Co z toho vyplývá a na co by si kupující měli dát pozor, jaké triky na nás prodejci chystají? Jak je to se zárukou na zlevněné zboží? Velké tržby zaznamenávají nyní e-shopy, ale co když přijde zásilka poškozená. Kde a jak ji reklamovat. A jak je to se zbožím koupeným na tržnici?

Spotřebitelský rádce Josef Černý hovoří v naší adventně předvánoční radioporadně o právech i povinnostech prodejců a zákazníků.

Čtěte také

„Domnívám se, že rozhlas je to správné médium, které umožňuje pružně předávat mé zkušenosti ze spotřebitelské oblasti širokému okruhu lidí. Proto jsem byl velmi potěšen, když mne Český rozhlas vyzval ke spolupráci. Podle ohlasů předpokládám, že probíhá ke spokojenosti všech, tedy mé, rozhlasu a především posluchačů," říká Josef Černý.

Máte problémy s nakoupeným zbožím? Nemůžete se s prodejcem domluvit? Neváhejte a zeptejte se.

Nevezmete si doklad o koupi, neřeknete si o něj, případně ho ztratíte nebo necháte vyblednout, čímž se podstatně zhorší vaše postavení při reklamaci. To platí především při nákupu na tržnici.

Čtěte také

Při nákupu přes internet většina spotřebitelů okamžitě vyhodí obal což je chyba, můžeme ho potřebovat pro vrácení.

„Měl jsem možnost poznat problematiku reklamací jednak z obou stran prodejního pultu, ale i jako výrobce. Všechny tyto letité zkušenosti se nyní snažím zúročit ve prospěch spotřebitelů," dodává Josef Černý.

Někteří spotřebitelé si pletou e-shop s půjčovnou, to znamená, že si koupí kameru nebo navigaci, odjedou s tím dovolenou a pak věc chtějí ve čtrnáctidenní lhůtě vrátit. Je potřeba si uvědomit, k čemu vlastně ona lhůta slouží.

Blanka Malá a Josef Černý ve studiu Českého rozhlasu Hradec Králové

Celou radioporadnu s Josefem Černým si můžete poslechnout v našem audio-archivu:

autoři: Blanka Malá , baj
Spustit audio

Související