Červený Kostelec na Náchodsku rozdělil názor na připravovanou cyklostezku
Červený Kostelec by měl mít v příštím roce svoji vůbec první cyklostezku. Ta by měla propojit centrum města s rekreační oblastí rybníku Brodský i průmyslovou zónou v nedalekém Stolíně. Přestože se výstavba plánuje už několik let a město už za projekty, studie a výkupy části pozemků zaplatilo víc než půl milionu korun, v poslední době se objevila celá řada odpůrců.
5 kilometrů za zhruba 10 milionů korun. Cyklostezka v Červeném Kostelci se připravuje už 6 let, od roku 2011 navíc platí územní rozhodnutí, ve kterém je její trasa vyznačena.
Přesto teď někteří lidé její výstavbu kritizují a podepisují protestní petici.
V malém papírnictví jen kousek od městského úřadu nasbírali už 114 podpisů, na jiných místech dalších 120.
Iniciátorem petice je Milan Hruška, podle kterého nebude cyklostezka v Červeném Kostelci sloužit svému hlavnímu účelu a její stavba je zbytečná: „Zastupitelstvo tvrdí, že usnadní lidem cestu do práce, do průmyslové zóny. Já tvrdím, že je to lež. A hlavně si myslím, že to slouží k vysátí státních peněz. Takže z Fondu dopravní infrastruktury se budou vysávat peníze."
Dalším kritikem cyklostezky je zastupitel za KDU-ČSL Jiří Regner.
Tomu nejvíc vadí to, že by asfaltová cesta měla vést i lesem Občina, kam lidé chodí na procházky: „Nejsem pro to, aby to v tom lese bylo. Protože je to takový lesopark, který tam funguje odjakživa, takže zničit ho by byla škoda."
Vedení města přitom zbytečnost připravované stavby odmítá, díky ní se prý cyklisté vyhnou frekventovaným silnicím.
V souvislosti s výstavbou cyklostezky ve zmiňovaném lesoparku se mluví o kácení desítek stromů a ničení podloží.
To ale podle nezávislého místostarosty Červeného Kostelce Richarda Bergmanna není pravda: „Bavili jsme se s projektanty, že se v žádném případě nepůjde do hloubky, aby se narušil kořenový bal těch stromů a co se týká kácení, tak v současné době se uvažuje o pokácení pouhých čtyř stromů."
Richard Bergmann také upozorňuje na to, že připravený projekt už není možné nějak zásadně měnit.
Pokud se vyslyší přání části obyvatel a cyklostezka se zkrátí, aby se nezasahovala do lesoparku, je velmi pravděpodobné, že město na její výstavbu nezíská dotaci.
„Když vypadne ta část přes Občinu, tu severní část tak celou zrušíme, budeme mít jen tu jižní s propojením do průmyslové zóny, tak je ta možnost získání dotace daleko nižší," dodává Richard Bergmann.
Vedení města teď čeká na oficiální předání petice, cyklostezkou by se mělo podrobně zabývat i prosincové zastupitelstvo.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Izrael a Hizballáh mají důvod pro příměří, nejvíce ho ale ocení civilisté, míní politoložka Taterová
-
Putin hypersonickými raketami jen straší. Aby byly přesné, musí zpomalit, soudí analytik Svárovský
-
ONLINE: Británie poslala Kyjevu další desítky střel Storm Shadow. Docházely mu rakety dlouhého doletu
-
Scholz slibuje, že nedopustí rozšíření války, říká novinář. Lidé ale ztratili důvěru v budoucnost