Vedení Náchoda i zastupitelé jsou proti stavbě hypermarketu, měl být na místě bývalé Tepny

18. prosinec 2013

Zastupitelé Náchoda napříč politickým spektrem a vedení města spojili síly proti plánované stavbě hypermarketu v centru města. Stát by měl na území, kde teď probíhají demoliční práce bývalé textilní továrny Tepna. Zastupitelstvo i radní už se sešli na prvním jednání, aby se domluvili na společném postupu. Neměli všechny potřebné podklady, takže se sejdou znovu.

Proti nákupnímu centru vystoupil jako první zastupitel Jan Ježek ze Strany zelených. To pak bylo podnětem ke svolání první společné porady.

„Jedná se o plochu, která je v kategorii centrálního smíšeného území, které má podle územního plánu sloužit zejména k integrovanému bydlení a potom k dalším asi 10 funkcím, mimo jiné se tam uvádí i obchod,“ vysvětlil.

Další námitka se týkala dopravy, protože už tak přetížený kruhový objezd u Itálie a výpadovku na Červený Kostelec by podle Jana Ježka využívali ještě nakupující.

Zastupitelé i radní se tedy sešli, ale podle Jana Ježka neměli dostatek podkladů. Mezi tím město pozastavilo územní řízení ke stavbě hypermarketu.

„Předpokládali jsme, že na schůzce už budeme trošku seznámeni se stávající podobou toho záměru a k tomu zatím ještě nedošlo. Takže jsme se k tomu ani nijak nevyjádřili. V podstatě čekáme až investor dodá zbývající materiály a pak bude znovu obnovené územní řízení,“ popsal.

Proto se všichni dohodli na další poradě rozšířeného zastupitelstva. „Podkladem budou stanoviska pro územní plán. Dalším podkladem bude nějaké relevantní feasibility study, nějaká studie proveditelnosti, která bude jasně ukazovat, co by tam mělo stát. Protože aní ja jako starosta města nevím dodneška co tam bude,“ popsal situaci starosta z ČSSD Jan Birke.

Odborníci pak musí posoudit, jestli plánovaná stavba splňuje podmínky územního plánu. Podle toho pak město a zastupitelé budou postupovat dál. Podle Jana Birke jsou jen dvě možnosti.

„Pokud to bude v rozporu s územním plánem, nemůže to tam investor postavit, protože je na to takzvaný stavební zákon. V tuto chvíli to nevíme,“ uvedl.

„Pokud to nebude v rozporu s územním plánem, tak taháme za kratší provaz a tam už je to o tom, že budeme modifikačně vstupovat do projektu tak, abychom docílili více zeleně, méně nebo více parkovacích míst, řekněme nějaké prvky, které by mohly prostor zkrášlit,“ dodal.

V takovém případě by bylo pouze na investorovi - společnosti JTH Holding, jestli městu vyjde vstříc tak, jak to už několikrát udělal.

autor: KS
Spustit audio