Škoda Auto zvýší ve Vrchlabí výrobu octavií na dvojnásobek

24. září 2010

Automobilka Škoda Auto hodlá letos v závodě Vrchlabí zvýšit denní výrobu octavií z dnešních asi 180 kusů na dvojnásobek. V závodě od ledna souběžně se starým modelem běží i sériová výroba nové řady octavie, kterou automobilka nedávno představila na autosalonu v Ženevě. ČTK to řekl ředitel závodu Jan Václavík. Nyní závod denně montuje asi 130 octavií staré řady a 50 octavií nové řady. Po srpnové dovolené a náběhu výroby nových octavií i v Mladé Boleslavi by měl závod produkovat 200 octavií staré řady a asi 160 nových modelů.

Žádný radikální nárůst počtu zaměstnanců však zvýšení výroby nepřinese. "V nejbližší době vidím ve Vrchlabí lehké zvýšení personálu, které pak udržíme," řekl bez uvedení konkrétního čísla nabíraných lidí člen představenstva automobilky zodpovědný za výrobu Karl-Günter Büsching. Nyní v závodě pracuje 1262 lidí a Škoda Auto je největším zaměstnavatelem ve městě.
Podle Büschinga automobilka s vrchlabským závodem počítá i do budoucna. "Závod je stoprocentně zapojen do našich výrobních záměrů pojatých do roku 2010," řekl s tím, že ve Vrchlabí by se mohly i nadále souběžně montovat dva typy vozů. Při budoucí možné výrobě až 600.000 vozů za rok se podle něj automobilka bez závodu ve Vrchlabí, stejně jako v Kvasinách na Rychnovsku, neobejde.
Büschingova slova uvítal vrchlabský starosta Jan Sobotka. "Takovou prognózu závodu jsme dosud od představitelů Škody Auto neslyšeli. Závod je jedním z pilířů prosperity města," řekl starosta. Město Vrchlabí mělo na konci února míru nezaměstnanosti 6,6 procenta. V okrese Trutnov byla míra 9,9 procenta, což bylo nejvíce v celém Královéhradeckém kraji.
Škoda Auto ve Vrchlabí do podzimu 2002 montovala i fabie sedan a s koncem jejich výroby muselo ze závodu odejít přes sto takzvaných externích pracovníků. Poslední velké propouštění zažil vrchlabský závod v roce 2001, kdy jej kvůli ukončení výroby felicií opustilo zhruba 300 lidí. Ještě v roce 2000 měl závod asi 2000 lidí.

Logo
Spustit audio