Pro doklady na úřad do dvou hodin i v úterý a ve čtvrtek!
Nejen pondělky a středy mohou občané využít k návštěvě magistrátu Hradce Králové kvůli vyřízení záležitostí týkajících se občanského průkazu či pasu. Pracovníci úřadu jsou klientům k dispozici i v úterý a ve čtvrtek vždy do 14 hodin.
Královéhradecký magistrát doporučuje občanům města, aby některé své záležitosti vyřizovali v budově radnice mimo úřední dny. Vyhnou se tak mnohdy dlouhému čekání, upřesňuje mluvčí magistrátu Magdaléna Vlčková.
První dny ostrého provozu systému s nástupem nové legislativy nastartovaly několik drobných, ale důležitých úprav.
Sezónní převis žadatelů očekávají každoročně už začátkem května na úseku cestovních dokladů královéhradeckého magistrátu, proto apelují na občany, aby si postupně a v předstihu začali vyřizovat žádosti o cestovní pasy již v tomto období.
„Klienty odbavíme nejen v pondělí či ve středu, ale i v úterý a čtvrtek, kdy mohou využít volnějších přepážek do 14 hodin. Nově bereme na řadu i klienty, kteří přijdou na konci úředního dne do fronty a přihlásí se u vyvolávacího systému. Doteď jsme nabírali nejpozději do půl hodiny před koncem úředních hodin," objasňuje vstřícné kroky magistrátu Ľudmila Ducháčová, vedoucí odboru správního Magistrátu města Hradec Králové.
Nové je kromě navigačního panelu na chodbě srovnáno číselné označení přepážek, které dosud nebylo přehledné a numericky na sebe nenavazovalo.
„Vyvolávací systém je nastaven tak, aby nebyli znevýhodňováni klienti při přetlaku na jednu z magistrátem poskytovaných služeb. Systém automaticky vyhodnotí stav žadatelů a vyvolá klienta na další z 5 přepážek vybavených počítači ministerstvem vnitra, kde bude pracovníkem obsloužen a nemusí tak čekat na uvolnění jedné speciální přepážky. To se týká konkrétně agendy občanských průkazů a cestovních pasů " vysvětluje další zlepšení Ľudmila Ducháčová.
V případě, že by úřední hodiny nepokryly potřeby občanů, je magistrát připraven na vlastní náklady najet na režim směn a úřední hodiny prodloužit.
Objednávání přes internet by se mělo zprovoznit po pauze způsobené přechodem na nový systém on-line rezervací.
Po spuštění nového systému obdrží klient v potvrzovacím zpětném mailu odkaz, díky kterému bude možné termín pohodlně zrušit a přenechat k další rezervaci někomu jinému. Doteď vznikaly odhlášením klienta v mnohých případech nechtěné časové prodlevy, což samotný provoz zdržovalo.
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Evropa je v průmyslu jak nahý v trní. Budoucí válčiště budou ovládat robotické systémy, věří Hynek
-
Zástupci Ruska a USA budou o víkendu jednat o míru na Ukrajině. Vyjednavači se sejdou na Floridě
-
Pro využití ruských aktiv není právní opora, říká Staněk. Podle Farského je to nejvýhodnější řešení
-
Odklon Evropy od ruského plynu měl přijít dávno. Slováci a Maďaři na něm nejsou závislí, míní expert