Pivovar Náchod chce letos zvednout výstav na 140.000 hektolitrů

25. září 2010

Společnost Pivovar Náchod, která je největším pivovarem v Královéhradeckém kraji, chce letos zvýšit výstav o čtyři procenta na 140.000 hektolitrů. Do konce srpna zatím prodala přes 93.000 hektolitrů, což bylo stejně jako loni. Zvýšení prodeje by měl zajistit i export. Ten pivovar do konce srpna zvedl více než dvojnásobně na 4300 hektolitrů. "Naším hlavním trhem je Velká Británie. Po několikaleté odmlce jsme začali opět dodávat i do Ruska," řekl obchodní ředitel František Polda.

Stěžejním produktem pivovaru zůstává světlý ležák s podílem 44 procent, následovaný světlým výčepním pivem s podílem přes dvě pětiny. Velký potenciál růstu podnik vidí v nealkoholickém pivu, jehož prodej se za prvních osm měsíců letošního roku zvýšil téměř o čtvrtinu. Celkem pivovar vyrábí osm druhů piv.
Mezi zákazníky pivovaru podle Meduny patří prakticky všechny významné zahraniční obchodní řetězce působící na českém trhu. Třetinu piva podnik dodává v sudech, a to do více než 680 restaurací a hospod. Od roku 1999 je pivovar v kladných číslech Loni vytvořil při tržbách 139 milionů korun zisk deset milionů korun.
Vlastníkem pivovaru, jehož roční kapacita činí až 200.000 hektolitrů, je město Náchod. Základní kapitál podniku činí 72 milionů korun a pracuje v něm 87 lidí.

Logo
Spustit audio