Národní cenu za design mají Škoda Joyster a logo hradeckého kraje

23. září 2010

Letošní hlavní Národní cenu za design v oboru produktového designu získala studie automobilu Škoda Joyster. Autorem návrhu je designérské oddělení Škody Auto pod vedením Janse Manskeho. Národní cenu za grafický design získal Královéhradecký kraj za vytvoření logotypu tohoto regionu. Vizuální styl kraje navrhl Jan Kolář. Výsledky soutěže v pražské Betlémské kapli vyhlásilo Design centrum České republiky, které je pořadatelem soutěže. Loni byly soutěžní výrobky zaměřené na životní styl, letos se soutěžilo v oblasti produktového a grafického designu.

Podle ředitele Design centra Karla Kobosila soutěž slouží především propagaci dobrého designu směrem k podnikatel. Průměrně dobrý design pomůže firmě zvýšit obrat o 20 procent ročně a vytvoří devět nových pracovních míst," řekl při vyhlašování cen Kobosil.
Na návrhu Škody Joyster odborníci ocenili optimismus, dynamiku a sportovního duch Joyster zdůrazňuje sportovní rysy, které dříve vozy Škoda mívaly a které byly pro značku významné," uvedla porota ve svém verdiktu. Vůz je určen pro mladší a střední generaci, pro skupiny uživatelů střední třídy. Vůz by měl být v blízké době ve výrobě, vedení firmy ale přesný termín neuvedlo.
Vítěze Národní ceny v kategorii grafického designu ocenila porota jako profesionálně odvedenou práci s velkým komunikačním potenciálem pro budoucnost. Na logu Královéhradeckého kraje je zajímavé to, že značka stylizuje výseč regionu na mapě, a zároveň vychází z počátečního písmene K.

Spustit audio