Věkový limit není, pilot musí mít fyzickou dispozici a být zdatný mentálně, říká letecký instruktor

Tráví víc času ve vzduchu než na zemi. Hostem Dopoledne pod Ještědem byl Radek Zima, pilot, závodník a instruktor kluzáků, ultralehkých a motorových letounů a prozradil, co všechno musí absolvovat nováček, než usedne do kokpitu letadla, jaké to je létat v bouřce i proč je lepší létat s plným žaludkem.

Čtěte také

„Věková hranice odspodu limitovaná není, mladiství musí mít fyzickou dispozici, aby dosáhli na ovládací prvky. Důležitá je i mentální úroveň, aby pochopili, co se vlastně všechno v tom letadle děje Nejmladší pilotku jsme měli třináctiletou, teď jí je patnáct, ostatně dívky jsou v tomto  směru více napřed,“ odpověděl v úvodu letecký instruktor, závodník a předseda Aeroklubu v Hodkovicích nad Mohelkou Radek Zima na otázku, od kolika let se můžou lidí učit létat na větroni.

Co to znamená, když je pilot „vlekařem“? Kolik prostoru je v kokpitu větroně a jaké tam jsou ovládací prvky? Existuje váhový limit pro pilota? A je ve větroni padák? Poslechněte si záznam rozhovoru.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.