Tři roky chodili do školy a teď na to mají i výuční list. Zároveň si odpykávali trest odnětí svobody
Celkem 27 odsouzených ve věznici Rýnovice v Jablonci nad Nisou má nově výuční list v oboru obráběč kovů. Další dva učni ze stejného ročníku půjdou ke zkouškám na podzim.
Čtěte také
Učiliště v jablonecké věznici působí od roku 1983. Od té doby se tam obráběčem vyučilo přes 1000 vězňů. Do učiliště se podle zástupce ředitele věznice Petra Wendlera můžou hlásit vězni z celé země. „Jsou uplatnitelní v rámci trhu práce, takže recidiva se potom snižuje. Jakmile nastoupí do zaměstnání, jsou finančně gramotní, dokážou s penězi hospodařit, a není potřeba, aby páchali trestnou činnost,“ vysvětlil Wendler.
Za hučení fréz a zvuku obráběného kovu v dílně věznice Rýnovice odsouzení při závěrečných zkouškách prokázali, že se v budoucnu můžou živit jako obráběči kovů. Po třech letech docházky na odborné učiliště získali výuční list. Byla u toho redaktorka Eva Malá, poslechněte si reportáž.
Související
-
Vězni v Rýnovicích pomáhají. Dobrovolně šijí roušky i takzvané empírové pláště
Odsouzení v Rýnovicích mají kvůli omezení výroby v závodech mnohem míň práce. I proto mnozí z nich dobrovolně šijí roušky a začali šít také jednorázové ochranné pláště.
-
Konec léta za vysokými zdmi a ostnatými dráty. Ovoce a zeleninu sklízí i ve vězeňském areálu
Je tu čas poslední sklizně ovoce a zeleniny na zahrádkách. Lidé je mívají u svých domů, nebo v koloniích. Redaktorka Ivana Bernáthová si ale vyhlédla jednu dost neobvyklou.
-
Okresní soud v Jablonci nad Nisou uložil dozorcům z Rýnovic podmíněné tresty
Soud 27. dubna 2022 rozhodl v případě tří dozorců z věznice v Rýnovicích. Podle obžaloby svévolně trestali vězně, a to i fyzicky. Všichni dostali podmíněné tresty.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.