Předělávka od podlahy: Final Fantasy VII Rebirth mění příběh jedné z nejlepších her všech dob

22. březen 2024

Fanoušci a fanynky RPG východní provenience letos zažívají nebývale silnou sezónu - leden jim dopřál Like a Dragon: Infinite Wealth, březen přináší Dragon’s Dogma 2 a na konci února vyšla druhá část remaku legendárního JRPG z roku 1997: Final Fantasy VII Rebirth. Jak se prostřední díl plánované trilogie vydařil a jak moc se odklání od originálu, rozebírá Šárka Tmějová s Jardou Möwaldem.

Původní Final Fantasy VII z roku 1997 dodnes považuje podstatná část hráčské a herně-kritické obce za jednu z nejlepších her všech dob. Minimálně se jí nedá upřít přelomový status titulu, který masám dokázal, že i hry mohou mít silný příběh a poselství.

Environmentalismus a ekologický aktivismus ani filosofický přesah se na konci 90. let v souvislosti s hrami jinak moc neskloňoval, Final Fantasy VII si ale hráči a hráčky zamilovali i kvůli skvěle napsaným postavám a obecně emocionálnímu scénáři – včetně zvratu, který mnohé v rámci her poprvé rozplakal.

Právě tímto zlomovým momentem končí Final Fantasy VII Rebirth, předělávka si ale vedle moderní grafiky a soubojů v reálném čase bere na paškál i scénář. Snaží se přitom jak zavděčit milovníkům originálu, tak zároveň nevyděsit nováčky, kteří s předlohou nemají zkušenost. Právě oni ale paradoxně mohou být z příběhových změn nejvíc zmatení.

Naopak přechod od lineárních koridorů města Midgar k otevřenému světu širého kontinentu se vydařil na výbornou - ačkoliv hlavním tahákem zůstává příběh, nabízí Rebirth ohromné množství vedlejších úkolů, miniher a prozkoumávání, které nepůsobí jen jako výplňová vata.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...

Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

hurvinek.jpg

3 x Hurvínkovy příhody

Koupit

„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka