Motory a výfukové plyny a mýty kolem nich

Redaktor Jaroslav Hoření a automechanik Jiří Černý v seriálu týdne vyvrací mýty zakořeněné mezi motoristy ohledně motorů a výfukových plynů.

V prvním dílu vysvětlíme, co je filtr pevných částic a jak se regeneruje. V dalším poradíme, co dělat, když regenerace nestačí a objasníme, zda se dá filtr částic, tedy DPF, vyčistit.

Výfukové plyny dnes prochází filtry pevných částic už nejen u dieselových motorů a je nutné je čas od času vyčistit. A dozvíme se, že při mokré metodě čištění hrozí nejen zničení samotného filtru.

Zakořeněným mýtem mezi motoristy, je, že použitím neoriginálních dílů ušetří. U dílů motoru je to velmi riskantní, ať jde o lambda sondu, katalyzátor či filtr částic.

Nejen v motoristických časopisech a webech, ale i okolo silnic a ve městech, se často objevují inzeráty na dekarbonizaci motoru vodíkem. Zda to skutečně pomáhá, prozradíme v posledním díle seriálu.

Spustit audio

Související