Mám rád vápencové lomy, jsou plné vrstev a změn, říká malíř Jan Poupě. Od krajiny se posunul k abstrakci, inspiruje ho i Le Corbusier
Jan Poupě si oblíbil autory 19. století i krajinomalbu a na AVU měl neustále po ruce notes, kam jednoduché krajiny skicoval. Neuspokojilo ho to, a tak se přiklonil k abstrakci, která mu krajinné proměny pomohla syntetizovat. O barvě se toho hodně naučil od stejně introvertního učitele Jiřího Sopka, prostorovou tvorbu mu zase pomohly rozvinout zahraniční stáže. Co je to meteorologický drak, využívaný k focení? Dozvíte se z Vizitky, kterou moderovala Markéta Kaňková.
Související
-
Jezdil jsem stopem, spal na nádraží a hltal renesanční malbu, říká malíř Jiří Štourač
Když v 80. letech opustil u břehu Jaderského moře skupinu, s níž vyrazil na drahý zájezd do Itálie, průvodkyně si myslela, že chce emigrovat. Na AVU tehdy studoval malbu.
-
Inspiruje mě valašská ráznost, Nietzsche i existenciální horory, říká malíř Jan Vytiska
Barvy, rituály, valašský folklór, smrtka, kozlíci i krásné dívky – panoptikum typické pro obrazy v Praze narozeného a v Ostravě vystudovaného výtvarníka Jana Vytisky.
-
Nemám rád radikální změny. Rukopis jsem si našel už na škole, říká malíř Jakub Hošek
Být dostatečně starý na to, aby měl co předávat dál, ale zároveň být dostatečně mladý na to, aby si rozuměl s o generaci mladšími studenty.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.