Začínají opět fungovat poradny Sdružení obrany spotřebitelů
Po prázdninové přestávce začínají opět fungovat poradny Sdružení obrany spotřebitelů v našem kraji. Kontaktovat je můžete telefonicky nebo je možná osobní návštěva. První kancelář je v Domě odborových služeb vedle bývalého DONu v Hradci Králové. Pracovník sdružení Josef Černý dodává, kdy tam můžeme přijít: "Poradna v Hradci Králové bude opět otevřena od této středy 3. září vždy od 14 do 16 hodin. Občané mohou chodit rovnou, není potřeba se předem objednávat. Druhá poradna je v Albrechticích nad Orlicí, kontakt telefonní je 494371638. Sem můžou přijít občané prakticky kdykoliv, tedy každý všední den od 8 do 17 hodin s výjimkou polední přestávky, ale je lépe předem zavolat, protože se může stát, že někdy prostě tady nejsem."
Posláním Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) je především obhajoba spotřebitelských práv. Hlavními prioritami je spotřebitelské vzdělávání, shromažďování, zpracovávání a šíření informací souvisejících s ochranou spotřebitele. S tím souvisí i vydávání dvouměsíčníku Štít spotřebitele, který informuje o tom, na čem SOS pracuje a co se děje nového z hlediska ochrany spotřebitelských práv.
Důležitou prioritou SOS je bezpečnost výrobků, proto se zaměřuje na dodržování bezpečnosti potravinových i nepotravinových výrobků a upozorňuje na výskyt těch nebezpečných.
Soustředí se také na zprostředkovávání spotřebitelských testů tak, aby s nimi byl seznámen co nejširší okruh spotřebitelů, kteří mají zájem o kvalitní a bezpečné výrobky.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Ani na víkend do Minsku nemůžu.‘ Rusko nechce úředníky či státní zaměstnance pouštět za hranice
-
Jak ochránit podmořské kabely? Vždy se něco pokazí. Ujistěte se, že víte, komu volat, radí americký voják
-
Na genetice tolik nezáleží, říkají dívky z babyboxu. Anežka a Dominika spolu chtějí zůstat v kontaktu
-
Majitel neznámý. Pozemky za pět miliard propadly státu, jsou velké jako třetina Prahy