Výluka na hlavní železniční trati mezi Hradcem Králové a Poděbrady. Jak dlouho vlaky nepojedou?
Kácení stromů a odstraňování vegetace omezilo od pondělí 10. února dopravu na hlavní železniční trati mezi Hradcem Králové a Poděbrady. Výluka potrvá dva týdny. Místo vlaků jezdí mezi oběma městy náhradní autobusy. Na co se mají cestující připravit, to zjišťovala reportérka Adéla Kavříková.
Výluka začala v pondělí 10. února, potrvá do pátku a dál bude pokračovat i v příštím týdnu od 17. do 21. února. Do té doby musí cestující vždy v čase mezi 7 hodinami a 40 minutami ráno a 15 hodinami a 55 minutami odpoledne využívat náhradní autobusovou dopravu. Omezení se tedy týká pouze všedních dnů, o víkendech se ve vlakovém jízdním řádu nic nemění.Čtěte také
Jak je náhradní autobusová doprava na těch následujících 14 dnů organizovaná?
Po dobu výluky mohou cestující využívat celkem šest linek náhradní autobusové dopravy. Například autobusy linky R mezi Hradcem Králové a Poděbrady a opačně slouží jako náhrada za rychlík, nikde nestaví a je třeba počítat s tím, že odjezdy z Hradce Králové jsou ve výlukovém jízdním řádu dříve než v tom standardním.
Pokud by se někdo chtěl dozvědět další podrobnosti, najde je na webových stánkách národního dopravce.
Přidám ještě jedno užitečné doporučení - pokud má někdo jízdní doklad nebo související jízdenku platnou minimálně v úseku Hradec Králové hlavní nádraží - Chlumec nad Cidlinou - Velký Osek - Nymburk - Praha hlavní nádraží a opačně, může využít náhradní spojení oklikou z Hradce přes Pardubice a Kolín bez doplatku jízdného.
Čtěte také
Kde lidé najdou zastávky náhradní autobusové dopravy?
V Hradci Králové je to tradičně na zastávkách městské hromadné dopravy, tedy hned před nádražím. Podobné je to i v Praskačce, Dobřenicích, Chlumci nad Cidlinou, ve Velkém Oseku a v Poděbradech.
V ostatních obcích a městech najdou cestující zastávku náhradní autobusové dopravy zpravidla na zastávkách linkových autobusů. I jejich přesné umístění je dohledatelné na webu Českých drah.
Mají cestující na cestě mezi Hradcem a Poděbrady počítat i nějakými dalšími omezeními?
Důležité je, že výluka může mít vliv na návazné přípoje. I proto České dráhy lidem při plánování cesty doporučují využít dřívější spoj. Zároveň musí cestující počítat s tím, že na čtyřech ze šesti linek náhradní dopravy je vyloučená přeprava jízdních kol a s sebou si je lidé mohou vzít pouze do vyznačených spojů. Pokud někdo cestuje s kočárkem, má před jízdním kolem přednost.
Související
-
První vlak na vodíkový pohon má dojezd téměř tisíc kilometrů na jedno natankování a je velmi tichý
Částí Královéhradeckého kraje projel první vlak na vodíkový pohon nasazený do běžného provozu v České republice. Jeho pohon představuje alternativu vůči dieselovým motorům.
-
Malou Albulu, repliku nejkrásnější železnice na světě, najdete v podzámčí chlumecké Karlovy koruny
Nejkrásnější železnici na světě prý najdeme ve Švýcarsku. Jde o kouzelný přejezd přes Alpy s velkými stoupáními, vysokými viadukty, tunely a prudkými zatáčkami.
-
Pět let bude trvat velká modernizace hlavního nádraží v Hradci Králové, která má začít ještě letos
Vedení Hradce Králové řeší se Správou železnic a Ředitelstvím silnic a dálnic, jak by mělo nově vypadat okolí hlavního vlakového nádraží. To se začne opravovat ještě letos.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dlouhá rodičovská, málo zkrácených úvazků. Česku se nedaří snížit rozdíly ve výplatách mužů a žen
-
Kdo kde kandiduje? Složité vyjednávání ve Spolu skončilo, pozice lídrů se plní i u jiných stran
-
Provoz vlaků mezi Prahou a Českou Třebovou je omezen. Může za to krádež kabelů na Pardubicku
-
Válka v Gaze je zpět, Trumpův plán na ‚riviéru‘ také. Rodiny unesených Izraelců se bouří