VIDEO: Na bolesti zad si posviťte správným sezením a cvičením. Jaké chyby děláme?

Lada Klokočníková a Soňa Šplíchalová v rozhlasové kavárně District 5
Lada Klokočníková a Soňa Šplíchalová v rozhlasové kavárně District 5

V naší radioporadně z rozhlasové kavárny je tentokrát profesionální instruktorka pohybové metody pilates Mgr. Soňa Šplíchalová. Téma: aby vás záda nebolela! 

„Motto mého života zní: Čas býti šťasten, je právě teď, místo na kterém budeš šťasten je právě zde a jediná cesta, jak býti šťasten, je činiti druhé šťastnými," usmívá se Soňa Šplíchalová.

Jediná cesta jak zůstat trvale štíhlý, je přeměnit tukové zásoby ve svaly.
Mgr. Soňa Šplíchalová, instruktorka pohybové metody pilates

Pravidelný pohyb je nejúčinnější zbraň proti stresu a depresím. Fyzickou aktivitou se naše mysl a vůle stává odolnější, pevnější...Tělo spaluje chemické látky, které se vylučují vlivem stresu a stažené svaly se uvolní.

Lada Klokočníková a Soňa Šplíchalová v rozhlasové kavárně District 5

Tělo si vytvoří endorfíny, hormony štěstí a hlavně je prokázané, že fyzickou zátěží, tedy aktivním odpočinkem, se Vaše tělo a mysl regenerují až 60x více než ležením na sedačce.

Hýbejte se

Pilates je speciálně vytvořený cvičební systém, který má za cíl obnovit správné držení těla, odstranit svalové disbalance a naučit vás pracovat s dechem. Základními principy, které provází toto cvičení, jsou koncentrace mysli, důraz na posílení středu těla, správné dýchání, plynulost a preciznost provedení jednotlivých cviků.

Zdravé pánevní dno a cvičení pilates! Všem ženám poradí Mgr. Soňa Šplíchalová

Mgr. Soňa Šplíchalová ve studiu Českého rozhlasu Hradec Králové

Profesionální instruktor pohybové metody PILATES Mgr. Soňa Šplíchalová v naší radioporadně. Tentokrát na téma: cvičení pilates a zdravé pánevní dno! Lektorka cvičení pilates Mgr. Soňa Šplíchalová dobře ví, o čem mluví. 

Cviky se provádějí v pomalém tempu, při kterém má každý čas si uvědomit jednotlivé pohyby a soustředit se na svůj dech.

Pilates vám pomůže zpevnit celé tělo, zvýšit flexibilitu a ohebnost, vyrovnat svalové disbalance, zlepšit pohyblivost kloubů, odstranit bolesti zad a odbourat stres.

Toto cvičení není limitováno věkem, pohlavím ani váhou. Je vhodné i pro těhotné ženy, ženy po porodu, seniory, sportovce s jednostranným zatížením nebo lidi se sedavým zaměstnáním.

Celou radioporadnu s Mgr. Soňou Šplíchalovou si můžete poslechnout v našem audio-archivu:

Spustit audio

Související