V Technologickém klubu v Albrechticích na Orlicí si děti zkusí třeba laserovou řezačku i 3D tiskárnu
Vyzkoušet laserovou řezačku, vyrobit si něco na 3D tiskárně, vypískovat si obrázek na skleničce anebo si sestavit funkčního robota - tak takovou možnost mnoho dětí na základní škole nemá. Ty, které chodí do Technologického klubu v Albrechticích na Orlicí jsou výjimkou. Radim Kohout tady v kroužku začínal, dnes svoje zkušenosti z oblasti nových technologií a robotiky už těm mladším předává.
Zájem o nové technologie a robotiku přivedl před pěti lety tehdy čtrnáctiletého Radima Kohouta do kroužku stejně zaměřených dětí v Technologickém centru v Albrechticích nad Orlicí. Dnes už svoje znalosti a dovednosti čtvrtým rokem předává jako lektor nových členům.
Čtěte také
„Děti, které z nás začínaly na základní škole, dnes už mají za sebou třeba i střední školu a studují vysokou školu, tak se k nám vrací, zůstávají tu jako vedoucí,“ říká hlavní duše projektu Yvonna Roznová.
Jedním z nich je osmnáctiletý Radim Kohout, budoucí student ČVUT. „Když jsem do klubu přišel, tak mi bylo 14 let. A otevřelo mi to možnosti dostat se k široké škále technologií. Vyzkoušel jsem si práci s 3D tiskem a také laserem.“
Do klubu chodí děti od sedmi let. Radim jim předává, společně s dalšími šesti stálými lektory, svoje zkušenosti už čtvrtým rokem. „Nejvíce děti zajímá právě 3D tisk a práce s laserem. Protože z toho vznikají krásné věci. Měly by se tu především naučit, jak logicky přemýšlet nad věcmi a jak je vyrobit.“
„Ve finále je jedno, co vyrábějí, protože ten postup je pak už hodně identický u spousty věcí. Jak se ten postup jednou naučí, tak pak už jsou schopné vytvořit cokoliv. Ať už je to robotika nebo modelování pro 3D tiskárnu a laser,“ vysvětluje Radim.
A odpovídá na otázku, zda je nějaký rozdíl v tom, jak technický svět vnímají holky a kluci. „Do určité míry je v tom rozdíl. Máme tady například 3D pero, do kterého se zavede plastový filament a dají se tím kreslit tvary. To holky baví víc než kluky. Ale překvapilo mne třeba, že tady teď holky také právě staví robota.“
Čtěte také
Pro Radima bude budoucnost svázaná s programováním. „Programování většinou nějakých internetových záležitostí, které umožňuje spojovat různá zařízení. Mobilní telefony, automobily, 3D tiskárny, obyčejné tiskárny, počítače.“
O tom, že je šikovný, svědčí i nabídky, které už za studií dostává. „Firmy mne oslovují poměrně často. Mám teď od mých spolužáků ze střední školy další asi dvě nebo tři nabídky od různých firem, že shánějí další lidi.“
Obavy o to, zda najde po škole uplatnění, tak Radim vůbec nemá. V moderních technologiích a robotice vidí budoucnost.
Související
-
Děti se hlásí do zájmových kroužků. Ve Vrchlabí je překvapivě poptávka po technických oborech
Dům dětí a mládeže ve Vrchlabí má už teď obsazené téměř všechny technické kroužky. Zájem rodičů a dětí překvapil samotné lektory. Je nedostatek vedoucích některých kroužků.
-
Taneční, robotika nebo keramika. O kroužky je mezi dětmi ve Vrchlabí mnohem větší zájem než dřív
Obrovský zájem po zájmových kroužcích pro školáky evidují ve Vrchlabí na Trutnovsku. Zájem je hlavně o taneční kroužky, robotiku nebo třeba keramiku.
-
Na základních školách přibývá hodin informatiky. Žáci se naučí lépe pracovat s daty a programovat
Na základních školách přibývá hodin informatiky. Proti minulosti se jejich počet ztrojnásobí. Žáci se tak mají naučit jak pracovat s počítačem, tak také logicky myslet.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Česko se debat aktivně účastní. Pozvaní jsme nebyli, ale díky partnerům jsme byli slyšet, tvrdí Marian
-
Milionové odměny pro vedení jsou v mezích, říká Králíčková. Výsměch, reaguje akademik Farkaš
-
Z dětského domova už zpět do rodiny nechci, říká 17letá Anna, která se podívala s divadlem i do USA
-
ONLINE: Konec konfliktu vyžaduje ústupky všech stran, řekl Rubio. Termín dalších jednání zatím není