V Královéhradeckém kraji se ročně stane přes 4 500 dopravních nehod. V průměru 12 havárií za den
V průměru každý den v roce 12 havárií. Taková je statistika provozu na silnících Královéhradeckého kraje podle Portálu nehod. Z celkového počtu 4,5 tisíce jich nejvíce připadá na okres a zároveň krajské město Hradec Králové. Podle statistik Portálu nehod by si řidiči v regionu měli dávat pozor především na správnou rychlost, nepozornost nebo střety se zvěří.
Podrobnosti o konkrétních nebezpečných úsecích silnic zjišťovala reportérka Adéla Kavříková.
Jedním z míst, která v našem kraji vykazují zvýšený výskyt specifických typů nehod je například okružní křižovatka ulic Sokolská a Brněnská v Hradci Králové.
Čtěte také
Proč by si řidiči měli právě na tomto místě dávat pozor?
To vysvětluje Jan Chalas ze společnosti DataFriends, která Portál nehod provozuje. „Hlavní příčinou nehod je nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Řidiči vjíždějí do kruhového objezdu příliš těsně za vozem před sebou a při náhlém zpomalení už nestihnou zareagovat.“
„Vedle toho je problém jízda na červenou a nedání přednosti v jízdě. Komplikací je také chování některých řidičů, kteří odbočují z pravého jízdního pruhu, ačkoliv pro tento manévr není určen,“ říká Jan Chalas.
Jen za poslední dva roky se na tomto místě stalo 14 dopravních nehod. Dalším rizikovým místem přímo v Hradci Králové je i světelná křižovatka ulic Brněnská a Mrštíkova u obchodního centra Futurum, kde řidiči komplikují dopravu tím, že křižovatku včas neopustí. Čtěte také
Nebo je to i křižovatka ulic Pouchovská a Severní v těsné blízkosti areálu Dopravního podniku. Tam šlo ve většině případů o srážky s cyklisty.
Na kterých dalších místech se mají mít řidiči v našem kraji na pozoru?
V té desítce míst, kde by měli být řidiči podle Portálu nehod obzvlášť opatrní, má po okrese Hradec Králové druhé největší zastoupení Trutnovsko. Zmíním třeba úsek silnice I. třídy číslo 37 u obce Bojiště nebo křižovatku silnic 11/300 a 11/325 u vesnice Horní Dehtov.
V okrese Náchod by si pak měli řidiči dát pozor hlavně na silnici I. třídy číslo 33 u České Skalice.
Nezmínili jsme ještě Jičínsko a Rychnovsko, které patří co do počtu nehod v kraji mezi ty méně rizikové okresy.
Čtěte také
Objevují se mezi jednotlivými okresy nějaké rozdíly při srovnání příčin nehod?
Ano a podle Jana Chalase ze společnosti DataFriends se to týká právě zmiňovaného Jičínska a Rychnovska. „V okresech Rychnov nad Kněžnou a Jičín je podíl nehod, které řidiči nezavinili, výrazně vyšší. V přibližně čtvrtině případů jde o střety s vysokou zvěří, která se pohybuje v okolí komunikace, zejména večer a v noci. A především v úsecích, které vedou lesy nebo otevřenou krajinou.“
Statistiky Portálu nehod dále ukazují, že nehody zaviněné samotnými řidiči, převažují ve městech. Typicky je to kvůli nepozornosti, vysoké rychlosti nebo nedodržení bezpečné vzdálenosti.
Na závěr doplním, že z pohledu celkového počtu nehod patří Královéhradecký kraj spíše k republikovému průměru. Ve srovnání s Pardubickým krajem je to zhruba o více než 600 nehod ročně více, což odborníci přičítají vyšší intenzitě dopravy, zejména směrem do Krkonoš, a také několika tranzitním tahům včetně dálnic D11, D35 a frekventované silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Klíč ke Kremlu. Kdo je ‚kolektivní Putin‘?
-
Hackeři zveřejnili skoro 16 miliard údajů a hesel. Data unikla i z Applu, Facebooku nebo Googlu
-
‚Evropa nebude schopna pomoci,‘ reagoval Trump na setkání státníků s íránským ministrem zahraničí
-
ONLINE: Znepokojuje mě hrozba 3. světové války, tvrdí Putin. ‚Rusko ale neusiluje o kapitulaci Ukrajiny‘