Studenti středních škol se vrátili do lavic na konzultační hodiny. Podmínkou je testování na covid

20. duben 2021 08:36

Studenti závěrečných ročníků středních škol a středoškoláci ohrožení školním neúspěchem mohou docházet na konzultace ve skupinách maximálně šesti lidí. Podmínkou je negativní antigenní test. Ten absolvují přímo ve škole. Například na novopacké Střední škole gastronomie a služeb žáci s testováním problém neměli. O konzultace projevily zájem víc jak dvě třetiny z nich.

Čtěte také

„Já vás vítám na dnešních konzultacích. První, co musíte udělat, když přijdete, že se musíte otestovat. Není to nic složitého, viděli jste instruktážní video," učitelka Jana Pošepná ukazuje žákům závěrečného ročníků obor kuchař testy a vysvětluje, jak mají postupovat.
„Napřed si to všichni rozbalte, vytáhněte si ten test. Potom použijete tyčinku do nosu asi 2 až 2,5 centimetru. Pětkrát otočíte a potom ještě v druhé nosní dírce zase stejně."

Do lavic usedlo šest žáků, tedy maximální počet, který je v současné době při konzultacích povolený.

Například Kateřina s testováním žádný problém nemá.
„Paní učitelka nám pustila video a v týdnu nám také poslala, jak se máme přesně testovat. Takže jsme se mohli na všechno v klidu podívat. A myslím si, že je to i lepší, když si to člověk dělá dám, než když musí někam docházet a někdo nám to dělal."

Testování žáků na covid-19, testy Lepu Medical

Podle ní je důležité, že na konzultace konečně mohou docházet. Zkoušky se blíží.
„Určitě je to lepší. Protože to učení doma, co si budeme povídat, člověk zapne počítač a kouká třeba ještě na televizi nebo u toho učení leží a z velké části z toho nic nemá. Takto vše prokonzultujeme ve škole. I ten osobní kontakt člověku pomůže."

Čtěte také

Všechny testy dopadly negativně, nikdo nemusí třídu opustit a učitelka Pošepná začíná šestihodinovou výuku.
„Mají technologii, potom stolničení, ekonomiku a potraviny. Jsou to všechno předměty, které mají u závěrečných zkoušek."

Zájem o konzultace podle ní projevily zhruba dvě třetiny žáků. Osobní kontakt je podle ní podstatně lepší než distanční výuka.
„Měla jsem i žáka, který o půl druhé odpoledne, když jsme měli gastrocvičení, tak byl ještě v pyžamu. Přes ty obrazovky je to prostě o něčem úplně jiném. Takto můžeme hned reagovat a také žáci se chovají úplně jinak, než před obrazovkou."

„Ne všechno se distanční formou vzdělávání dá řešit. Je spousta věcí, ke kterým se žáci i učitelé potřebují vrátit. A ta osobní konzultace je samozřejmě nenahraditelná. Žáci se mohou hned zeptat, čemu nerozumí a učitel okamžitě reaguje," dodává ředitel Střední škole gastronomie a služeb v Nové Pace Petr Jaroš.

Spustit audio

Související