Stovky tisíc dětí pokračují v distanční výuce. Podle některých učitelů aktivita žáků stále klesá

22. duben 2021 08:55
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy On-line výuka (ilustr. obr.)

Školy napříč Českem právě v těchto dnech a týdnech zvou rodiče svých žáků na rodičovské schůzky. Tématem je prospěch žáků i jejich účast na distanční výuce. Řada žáků má trochu nečekaně problémy s předměty jako je hudební a výtvarná výchova nebo pracovní vyučování.

„V každé třídě máme hodně žáků, kteří by byli na propadnutí," říká Lucie Hnízdilová, která učí na základní škole v Malých Svatoňovicích na Trutnovsku.

Čtěte také

Problémy se přitom podle ní paradoxně netýkají předmětů jako je čeština nebo matematika, ale hudební, výtvarné a občanské výchovy nebo pracovního vyučování.
„Jde o předměty, kde je jeden jednoduchý úkol na čtrnáct dnů, žáci ho mohou mít hotový za minutu, ale oni ho prostě neudělají a neodevzdají."

Učitelé přitom tyto předměty vynechat nesmí. Ochota žáků při nich spolupracovat je ale stále menší.

Potvrzuje to například ředitel největší základní školy v Náchodě František Majer.
„Opravdu v poslední době registrujeme velmi výrazné snížení snahy a ochoty žáků pracovat."

Online výuka

Podle manuálu ministerstva školství mají být učitelé benevolentní a návrat dětem do škol co nejvíc zpříjemnit.

Podle ředitele Majera to ale může být kontraproduktivní.
„Trošku se obávám toho, aby to nevedlo k tomu, že si některé děti řeknou, nebudu nic dělat a stejně projdu bez problémů. A vy ostatní se budete dřít a nemáte to o mnoho lepší."

Čtěte také

Učitelé se snaží jednotlivé případy řešit individuálně. Buď přímo se samotnými žáky nebo s jejich rodiči.

Ne všichni ovšem spolupracují. To potvrzuje třeba i ředitelka jedné ze základních škol v Dobrušce na Rychnovsku Michaela Petráčková.
„Jsou rodiče, kteří jen pokrčí rameny a řeknou, my s tím nic nenaděláme."

Právě v této dobrušské základní škole je podle ředitelky i několik žáků, kteří vynechávají prakticky celé distanční vyučování. K online výuce se sice připojí, následně ale vypnou kameru i mikrofon a na učitele už nereagují.

Zjistit, jestli to tyto děti dělají schválně nebo mají jen technické problémy je podle pedagogů obtížné.

Spustit audio

Související