Spotřebitelská poradna zkušeného Josefa Černého. Jaká jsou práva a povinnosti prodejců i kupujících?

26. únor 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Studovat etikety je v českých obchodech stále nutnost. Německý zákazník je na tom mnohem lépe

Nevezmete si doklad o koupi, neřeknete si o něj, případně ho ztratíte nebo necháte vyblednout, čímž se podstatně zhorší vaše postavení při reklamaci. To platí především při nákupu na tržnici. 

Čtěte také

Spotřebitelský rádce Josef Černý a jeho neocenitelné rady všem obchodníkům i zákazníkům v naší radioporadně. Máte problémy s nakoupeným zbožím? Nemůžete se s prodejcem domluvit? Neváhejte a zeptejte se.

Při nákupu přes internet většina spotřebitelů okamžitě vyhodí obal což je chyba, můžeme ho potřebovat pro vrácení.

Někteří spotřebitelé si pletou e-shop s půjčovnou, to znamená, že si koupí kameru nebo navigaci, odjedou s tím dovolenou a pak věc chtějí ve čtrnáctidenní lhůtě vrátit. Je potřeba si uvědomit, k čemu vlastně ona lhůta slouží.

Koupě, ale i prodej použitého zboží

Většina lidí se domnívá, že pokud prodá použitou věc, ať už na inzerát nebo v bazaru, převzetím peněz to pro ně končí.

Čtěte také

Zrovna tak se nechá přesvědčit prodejcem, že se jedná o použitou věc, která je tudíž automaticky bez záruky.

Při nákupu pro firmu se mnoho, zvláště drobných podnikatelů domnívá, že na kupovaný výrobek má automaticky dvouletou záruku.

Při čtení reklamních letáků se lidé soustředí pouze na velké nápisy a drobným písmenům už nevěnují pozornost. To je chyba.

Josef Černý ve studiu Českého rozhlasu Hradec Králové

Celou radioporadnu s Josefem Černým si můžete poslechnout v našem audio-archivu:

autoři: Blanka Malá , baj
Spustit audio

Související