Škoda Auto omezuje nebo zastavuje výrobu vozů. Jak to aktuálně vypadá ve vrchlabském závodě?

18. říjen 2021 09:19
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy V Kvasinách nabízí prohlídky závodu za plného provozu

Automobilka Škoda Auto omezuje nebo úplně zastavuje ode dneška výrobu vozů. A to ve všech svých třech závodech. Důvodem je nedostatek potřebných čipů pro výrobu aut. Jaká je aktuálně situace ve vrchlabské škodovce zjišťovala reportérka Kateřina Kohoutová.

Čtěte také

Zhruba před hodinou jsem před branami závodu mluvila s asi desítkou zaměstnanců a ti uvedli, že jdou do zaměstnání dnes a zítra. Od středy 20. října by potom měli zůstat doma. A co bude následovat, to se prý od vedení firmy teprve dozví.

Většinou se shodli v tom, že by raději chodili do práce, sice prý brát 85 procent z výše platu není špatné, ale důležitá je pro ně jistota, že mohou do zaměstnání chodit pravidelně a hlavně bez jakýchkoliv omezení. Někteří mají dokonce obavy, aby nepřišli o místo.

I když vedení automobilky tvrdí, že nemá v plánu žádné propouštění. Prioritou je nyní dokončení zhruba 10 tisíc rozdělaných aut.

Jak se vedení podniku postará o své zaměstnance?

Podle vedoucího komunikace podniku Tomáše Kotery je teď důležité zachování všech pracovních míst i odpovídající výše náhrady platů zaměstnanců. Ti tedy zatím zůstávají doma za 85 procent průměrné mzdy.

Čtěte také

O aktuální situaci v automobilovém průmyslu by dnes měla jednat také tripartita. Zástupci automobilek navrhují, aby stát firmám kvůli úpadku výroby aut hradil z programu Antivirus konkrétně 60 procent z náhrady mezd. V automobilovém průmyslu pracuje zhruba 180 tisíc lidí a zaměstnavatelé požadují buď spuštění kurzarbeitu nebo programu Antivirus.

Podařilo se ti zjistit, jak dlouho by současná situace měla trvat a kdy se počítá s plným obnovením provozu?

To je v tuto chvíli opravdu těžká otázka. Odpověď se mi na ni sehnat nepodařilo, protože situace je nejistá. Vše bude záviset na spoustě faktorů. Každopádně do konce letošního roku se zřejmě situace nezlepší.

Podle Tomáše Kotery se předpokládá, že by se výroba polovodičů mohla v druhé polovině příštího roku opět rozjet na plno. A celá situace ohledně zásobování by se měla zklidnit.

Spustit audio

Související