Sdílené elektrokoloběžky v Hradci Králové končí, není o ně velký zájem. Prim hrají sdílená kola
Sdílené elektrokoloběžky, které se v Hradci Králové pokoušely usadit, už podruhé neuspěly. V prvním případě provozovatele odradila nová vyhláška týkající se zpoplatněného užívání veřejného prostranství, nyní stojí za jejich odchodem především klesající zájem Hradečanů o tuto službu.
Čtěte také
Město Hradec Králové se s provozovatelem, společností TO-MI electro, domluvilo na ukončení dohody o pravidlech provozu. Koloběžky tak z Hradce Králové kompletně zmizely.
Elektrokoloběžky se do Hradce Králové vrátily po necelých třech letech. V roce 2021 město upravilo vyhlášku o místním poplatku za užívání veřejného prostranství, která stanovila poplatek pro stanoviště sdílených dopravních prostředků na tři koruny za metr čtvereční za den.
Předchozí provozovatelé, se kterými se město chystalo podepsat memorandum o spolupráci, nakonec ze svého záměru ustoupili. Letos společnost TO-MI electro s městem podepsala dohodu o pravidlech provozu a elektrokoloběžky byly na jaře opět součástí hradeckých ulic.
Čtěte také
„Zkusili jsme to, ale bohužel se celá věc nepotkala s našimi původními plány a představami. Chtěli jsme ulehčit dopravě a dát prostor koloběžkám jako jednomu z udržitelnějších způsobů pohybu po městě. S provozovatelem jsme vyjednali přísná pravidla, která měla zaručit, že budou koloběžky provozovány odpovědně a nebudou překážet běžnému provozu. Po několika měsících jsme však došli k závěru, že spolupráce nesplňuje očekávání jak města, tak i uživatelů, kteří tento dopravní prostředek postupně přestávali využívat,“ říká náměstek primátorky pro oblast rozvoje města Lukáš Řádek.
Po vzájemné dohodě se město s provozovatelem dohodlo na ukončení spolupráce.
U Hradečanů jasně zvítězilo využívání sdílených jízdních kol.
Čtěte také
„Po městě je nyní rozmístěno 250 kol společnosti nextbike v novém městském vizuálu. Uživatelé je najdou na určených parkovištích na frekventovaných místech. Zhruba šedesát těchto stanovišť je na pozemcích města, dalších pár desítek na soukromých pozemcích, jako jsou například obchodní centra,“ popisuje náměstek Lukáš Řádek.
Radnice provoz podporuje částkou přibližně 300 tisíc korun měsíčně, přičemž konečná výše podpory závisí na počtu výpůjček. Díky tomu mohou lidé mechanická sdílená kola využívat každých prvních patnáct minut jízdy zdarma. Koncem srpna se k těmto kolům přidala také elektrokola, kterých je po Hradci Králové na tři desítky.
Související
-
Máte traktůrek, skútr či elektrokoloběžku? Změny pravidel pro povinné ručení se můžou týkat i vás
Co je u povinného ručení nového? Může nás něco zaskočit? O tom si povídáme s právníkem Tomášem Smolíkem, ředitelem Úseku likvidace škod Pojišťovny právní ochrany D.A.S.
-
Města a obce v Královéhradeckém kraji mohou získat až půl milionu korun na provozování sdílených kol
Královéhradecký kraj s Nadačním fondem Škoda Auto podpoří využívání sdílených kol. Obě instituce poskytnou na sdílenou cyklistiku peníze v novém dotačním programu.
-
Nová značka i design, ale zároveň tradiční symboly města. Hradec Králové má novou vizuální identitu
Nový vizuální styl Hradce Králové přináší nový design, ale také tradiční symboly města. Město se do "nového kabátu" postupně převlékne na přelomu letošního a příštího roku.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Hizballáh je silnější než Hamás, Izrael byl ale připraven mnohem líp.‘ Přesto hrozí vleklá válka
-
Harrisová, nebo Trump: Jak se staví kandidáti na amerického prezidenta k válce na Ukrajině?
-
V Berouně hoří střecha pekáren. Hasiči vyhlásili třetí stupeň poplachu, pět z nich se zranilo
-
Velká Pardubická má poprvé v historii dva vítěze, dělené první místo slaví Sexy Lord a Godfrey