Rozšíření silnice mezi Hradcem Králové a Vysokou nad Labem vázne na výkupu pozemků

10. prosinec 2014

Oprava a rozšíření silnice třetí třídy mezi Hradcem Králové a Vysokou nad Labem je zatím v nedohlednu. Hustota provozu na úzké komunikaci přitom rok od roku stoupá a hlavně pro cyklisty je zmiňovaný úsek doslova noční můrou. Při každé cestě na kole totiž hazardují se svým životem.

Provoz na silnici mezi Vysokou nad Labem a Hradcem Králové roste v posledních několika letech kvůli rozsáhlé výstavbě v Třebši, Roudničce a Vysoké nad Labem. Hodně lidí si tudy také zkracuje cestu na dálnici D11.

Rozšíření stávající komunikace je nezbytné, ale jak potvrzuje Michal Friček z Královéhradeckého kraje, vše zatím vázne na výkupu pozemků.

„Příprava stavba je značně komplikovaná majetkoprávním vypořádáním s dotčenými vlastníky pozemků. Pokud se nepodaří tuto situaci vyřešit, je možné, že se bude muset projekt změnit, dojde k posunutí trasy cyklostezky i silnice na pozemky, kde je možná dohoda s vlastníky,“ říká.

Na rozšíření silnice je už od roku 2011 zpracovaná projektová dokumentace. Podle starosty Vysoké nad Labem Jiřího Horáka možná schází více motivace k dotažení celého projektu.

„Vnímáme to samozřejmě tak, že by bylo dobré, kdyby se silnice rozšířila. Existuje projekt, určitě už dva nebo roky starý. Projektová dokumentace je zpracovaná do fáze územního rozhodnutí. Ze současných pěti metrů by se to mělo rozšířit asi na 7,5 metru, ale zatím to není projednané,“ popisuje.

Oddálení realizace projektu si Jiří Horák vysvětluje tím, že nakonec nedojde k výstavbě plánované mimoúrovňové křižovatky poblíž Bukoviny nad Labem.

„Asi schází motivace. Možná proto, že silnice R35, která půjde mezi Vysokou a Bukovinou, měla mít mimoúrovňovou křižovatku u Bukoviny, která nebude. Takže nával aut, u nějž se čekalo, že půjde po této silnici, nebude takový,“ vysvětluje.

Cyklisté jezdí raději jinudy

Úzká a dopravou přetížená silnice je nebezpečná hlavně pro cyklisty. Obyvatelé Vysoké nad Labem, kteří do Hradce Králové jezdí na kole, tak raději využívají jinou trasu.

„Pokud vím, tak cyklisté z Vysoké tamtudy nejezdí, protože to znají a vědí, že i když si vezmou reflexní vesty a tak dále, je to riziko. Takže my jezdíme přes les do Roudničky, pak k Duranu a tam už je cyklostezka do Hradce,“ uzavírá starosta Horák.

Pokud při přípravě stavby nenastanou žádné komplikace, mohli by se řidiči svézt po rozšířené silnici nejdříve v roce 2017.

Spustit audio