Průzkum zdi na nábřeží Úpy v Trutnově, kterou v září poškodila velká voda, potvrdil nutnost oprav

10. prosinec 2024 09:33

Radnice v Trutnově už získala od geologů výsledky průzkumu zdi Úpského nábřeží. Její část poškodila velká zářijová voda. Stav kamenné zdi není podle závěrečné zprávy dobrý. Opravu město vyjednává s Povodím Labe. Co se teď bude s nábřežím dít, to zjišťovala reportérka Kateřina Kohoutová.

Podle Davida Jelínka z Investičního oddělení městského úřadu v Trutnově začne radnice jednat s pověřenými lidmi z podniku Povodí Labe, který je vlastníkem zdi. A tedy také zodpovídá za její stav a bezpečnost. Je totiž zapotřebí zjistit veškeré možnosti důkladné opravy a další nejlepší řešení.

Čtěte také

Ta jednání by neměla trvat dlouho, aby se mohlo co nejdříve začít pracovat na projektu a hned následně rozjet samotné práce.

Co konkrétně průzkumné vrty odhalily?
Výsledky podle vedení města nejsou zase až tak špatné, jak se hned po velké vodě v září zdálo. Vrty prokázaly, že nebude nutné rozebrat celou nábřežní zeď, ale pouze asi dvoumetrový úsek, který je v havarijním stavu. Tento úsek je nutné zajistit a stabilizovat. Konkrétně, pro představu, jde o část nábřeží směrem od ekonomické školy k nemocnici.

Podle geologa Jana Chaloupského, který se na průzkumu podílel nebo za něj zodpovídal, je část nábřežní zdi nebezpečná a při průzkumných vrtech se dokonce jeden velký kámen uvolnil a spadl do řeky. Což svědčí o tom, že římsa zdi se uvolňuje a uvolnilo se také několik patníků u silnice.

Čtěte také

Bude se tedy zpřísňovat dopravní omezení, které už na nábřeží platí?
Zatím ne. Nadále bude platit v úseku označeném dopravními značkami omezení rychlosti na 30 kilometrů v hodině. Na komunikaci ale mohou vjet pouze osobní automobily, nákladní vozy a kamiony musí jezdit po objížďkách.

Samozřejmě výjimku mají vozy integrovaného záchranného systému, technických služeb nebo autobusy veřejné dopravy. Silnice je totiž v tomto místě zúžená, ale přesto mi strážníci v Trutnově potvrdili, že už museli řešit několik řidičů kamionů, kteří se rozhodli tímto úsekem projet. Protože je tam navedla navigace.

Kvůli vyšší tonáži totiž nemohou tímto místem projíždět těžké vozy. Nyní je zapotřebí, aby zatížení komunikace bylo co nejmenší.

Spustit audio

Související