Přes dva týdny čekali někteří lidé v Kostelci nad Orlicí na svou poštu. Proč zásilky nedostávali?

19. listopad 2018 09:39

Někteří lidé v Kostelci nad Orlicí měli v posledních dnech problém s doručováním pošty. Ve čtvrti Na Skále někteří marně čekali na obyčejné zásilky, nebo avíza o uložených dopisech a balíčcích na poštovní pobočce. Ve schránkách nenašli ani informace, že má Česká pošta s doručováním nějaký problém. 

Jedna z nejmenších pošt je v obci Radim. Nemá ani 4 metry čtvereční a provozuje ji hostinská

Jedna z nejmenších pošt je v obci Radim na Jičínsku

Na poštu občas určitě potřebuje zajít každý z nás. Poslat dopis, balík, nebo třeba zaplatit složenky. Vezmeme vás do pošty, která nemá ani 4 metry čtvereční a navíc ji provozuje místní hostinská.

„Občas kupuji něco přes portál Aukro, tak jsem očekával několik balíčků. A týden, 14 dní nic nešlo. Tak jsem se stavil na poště, jestli tam náhodou nemám nějakou zásilku. A bylo mi řečeno, že tam tři zásilky mám," popisuje Josef Mikysa, jak přišel na to, že pošta v Kostelci nad Orlicí nedoručuje zásilky do jejich čtvrti.

„Zásilky mi tedy vydali, ale postrádám dopis, který byl poslán normální poštou. Je v něm zdravotní průkaz na pomůcky. Byl poslán před 14 dny sestřičkou z Fakultní nemocnice v Hradci Králové, ale dodnes nedorazil."

Pan Mikysa průkaz potřebuje kvůli zdravotním komplikacím, kvůli kterým je navíc v invalidním důchodu.

Podle jeho družky Dany Ryskové ale nejsou Na Skále sami, kdo poštovní zásilky nedostává: „Jedná se o důchodkyně, které čekají na inkaso, na SIPO lístek. Ten měl být do 15. dne v měsíci zaplacen. Ty už tady běhaly, že nemohou zaplatit, že nemají lístek SIPO. Nedošlo jim to."

Česká pošta se zbavuje poboček na malých obcích (ilustrační snímek)

Tak jsme se s Josefem Mikysou vypravili na poštu do Kostelce nad Orlicí. Do hovoru se zapojila i vedoucí pošty paní Umlaufová. Která se ale na mikrofon k situaci odmítla vyjádřit.

Obracíme se tedy na mluvčího České pošty Matyáše Vitíka s dotazem, proč se lidé Na Skále nedočkali v posledních dnech svých zásilek?
„Důvodem byla personální situace na místní dodejně, kde chyběl jeden člověk. Byl tam sice za něj zástup, ale v určitých lokalitách mohlo docházet ke zpoždění. Protože ten zástup nebyl úplně znalý toho místa. Za to se samozřejmě našim klientům omlouváme."

Lidé Na Skále ale ani nedostali upozornění, že pošta má s doručováním problém.

„Česká pošta se snažila tento personální nedostatek nahradit ostatními zaměstnanci tak, aby nebyl problém v doručování. Pokud jsme někomu doručili zásilku později než očekával a než bylo dáno podmínkami dané služky, tak se omlouváme. A klient, který není spokojen se službami České pošty, tak může samozřejmě podat reklamaci."

Pan Mikysa nakonec všechny své zásilky, včetně 14 dní čekaného zdravotního poukazu, dostal. Reklamovat přesto může prodlení v doručení. Možnost je buď přímo na pobočce nebo elektronicky.

autoři: Lucie Peterková , baj
Spustit audio

Související