Pozor na slevy, ne vždy na nich vyděláme

31. leden 2020

Povánoční slevové akce ještě neskončily a už začínají další slevové akce. Jsou ale vždy výhodné? I v tomto případě je nutné při nákupu přemýšlet.

Češi jsou zvyklí nakupovat za akční ceny a výrobky za reálnou cenu bez slevy pořizovat nechtějí a raději si počkají na výhodnou nabídku.

Kupující dělají 2 základní chyby                                                                         

Zákazníci často sledují výši slevy místo konečné ceny. Proto se radují z velké slevy. Že si ale zboží mohli ve vedlejším obchodě koupit levněji i bez slevy, to už často nevidí.

Často také lidé koupí věc jenom proto, že je ve slevě, bez ohledu na to jestli ji vůbec potřebují nebo spotřebují a ta věc se pak doma bez užitku povaluje, takže ve skutečnosti prodělali. Ať už je to velké množství potravin, které nestihnou do konce trvanlivosti spotřebovat, nebo třeba koupí levné asijské nářadí, které při prvním použití praskne.

Co je ještě trik a lákadlo prodejce a co už překračuje zákon a měli bychom to nahlásit České obchodní inspekci? V Radioporadně odpověděl spotřebitelský poradce Josef Černý. Poslechněte si záznam rozhovoru.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.