Podle premiéra Babiše se musí výstavba dopravní infrastruktury stát jednou z vládních priorit
Pondělní návštěva vládního kabinetu v Královéhradeckém kraji se hned několikrát dotkla připravované dostavby dálnice D11. Už ráno se premiér Andrej Babiš z hnutí ANO a s ním i ministři jeho vlády seznámili s výsledky archeologického průzkumu, o dálnici se potom bavili i se členy Rady Královéhradeckého kraje i na setkání se starosty.
Ministr dopravy v demisi Dan Ťok za hnutí ANO byl na ranní zastávce přímo na místě budoucí trasy dálnice D11 optimistický: „Děláme všechny kroky k tomu, abychom získali všechna stavební povolení. Na jednom úseku už dělat budeme, což je úsek Smiřice - Jaroměř. Tam bychom měli poklepat základní kámen stavby 15. května. A ty další práce budou navazovat."
Ministr dopravy Dan Ťok věří, že do konce roku 2021 už budou další dva úseky v provozu, ty další až do Polska pak prý dokončí nejpozději v roce 2030, ale spíš dřív.
Podle Dana Ťoka může hrát roli v případném urychlení víc faktorů: „Platnost zákona i liniových stavbách, který by měl pomoci v přípravě. A pak jsou to záležitosti v jednání s dotčenými obcemi a další věci. My jsme téměř vyřešili Kocbeře a pak budeme muset pravděpodobně řešit další obec. Vypadá, že každý chce během té výstavby něco získat."
Nezávislá starostka zmíněné obce Kocbeře na Trutnovsku Eva Rezková naznačila, že stávající varianta sjezdu a mimoúrovňové křižovatky není ideální, ale že by se s ní obec nejspíš nějak smířila a souhlas dala - i když definitivní potvrzení tohoto postoje by pak náleželo zastupitelstvu.
Jenže podle Evy Rezkové jsou ve hře i alternativy, na které by obec nepřistoupila: „Pokud by se měl zrušit sjezd v Choustníkově Hradišti a všechno by mělo dopad na obec Kocbeře tím, že by všechna doprava dostala na mimoúrovňovou křižovatku v Kocbeřích, tak samozřejmě s tím budeme mít problém."
Choustníkovo Hradiště se zatím vyjádřit nemůže - nezávislý místostarosta Jaroslav Hloušek připomněl příslib dalšího jednání, který padl z úst ředitele krajské pobočky ŘSD Marka Novotného. Jenže k jednání zatím nedošlo a do té doby je prý bezpředmětné cokoli komentovat.
Premiér Andrej Babiš z hnutí ANO je přesvědčen, že výstavba dopravní infrastruktury musí být do budoucna jednou z vládních priorit: „Problematika dopravní infrastruktury, to že nemáme tolik let od vzniku samostatného státu, nebo od revoluce, základní páteřní silniční síť a rychlovlaky, je samozřejmě velký handicap. To jsme měli bohužel řešit hned po revoluci. A tady žádná vize nebyla. Tak teď to doháníme. Ale struktura státu je složitá."
Momentálně je z D11 zprovozněno 91 kilometrů, ty první už z roku 1984.
Související
-
Mimořádně bohaté nálezy hlásí archeologové ze staveniště dálnice D11 u Hradce Králové
Ještě pár týdnů mají před sebou archeologové, kteří zkoumají budoucí staveniště pokračování dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Polsko.
-
Opraví se nádraží a vylepší infrastruktura železnic. Posunout by se měla i stavba dálnice D11
Na silnicích i na železnici se bude i v letošním roce v Královéhradeckém kraji pilně pracovat.
-
Z 0 na 100 za necelých 6 vteřin a rychlost až 250 kilometrů v hodině. Nový policejní vůz na D11
Policisté z dálničního oddělení v Pravech budou mít nové rychlé auto. Civilní Škodu Superb vybavenou například kamerou a radarem začnou používat tento týden.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Ani na víkend do Minsku nemůžu.‘ Rusko nechce úředníky či státní zaměstnance pouštět za hranice
-
Jak ochránit podmořské kabely? Vždy se něco pokazí. Ujistěte se, že víte, komu volat, radí americký voják
-
Na genetice tolik nezáleží, říkají dívky z babyboxu. Anežka a Dominika spolu chtějí zůstat v kontaktu
-
Majitel neznámý. Pozemky za pět miliard propadly státu, jsou velké jako třetina Prahy