Počítačový program řeší různé dopravní situace a učí děti, jak se chovat v silničním provozu

13. prosinec 2018 09:51

Preventisté z výzkumu dopravní bezpečnosti mladoboleslavské automobilky přišli se speciálním projektem a učí děti na školách, jak se chránit v dopravním provozu. Žáci si sami zkouší bezpečností prvky, ochranné pomůcky. Díky speciálním počítačovým programům řeší různé dopravní situace. Cílem je, aby místo teorie, děti různé věci zažily a lépe se s nimi seznámily. 

Žáci vstoupí do nového školního roku bezpečně. Všichni prvňáčci v kraji dostanou dárek

Prvňáčci v Královéhradeckém kraji dostanou dárek

Kraj dbá na bezpečnost školáků. Prvňáčci základních škol v Královéhradeckém kraji dostanou první školní den balíček s knihami a také s bezpečnostními prvky, který jim pomůže se lépe zorientovat v silničním provozu. 

Žák 4. B vrchlabské základní školy Adam usedá do autosedačky a poutá se. Opěrku hlavy mu pomáhá upravit Veronika Hradcová, preventistka výzkumu dopravní bezpečnosti: „Zkusíme, jestli je Adam správně připoutaný. Tak ano, Adam to má správně. Zatleskáme mu."

Adama střídají další jeho spolužáci. Učí se správně zapnout bezpečnostní pás.

„Pás musíme vždy vést přes kosti. Zkusíme najít ta správná místa. Tady máte pupík a když pojedete rukou dolů a do strany, tak tam si nahmatáte pánevní kosti," vysvětluje dětem Veronika Hradcová.

Preventisté z výzkumu dopravní bezpečnosti mladoboleslavské automobilky učí děti na školách, jak se chránit v dopravním provozu

Následují speciálně vyvinuté programy, kdy se dětí učí, jak správně přecházet přes přechod a jak se chovat na silnici v roli chodce nebo cyklisty. Díky hře je výuka víc zaujme a baví.

„Když si to děti vyzkouší, tak jim to určitě dá víc, než kdyby to jen viděly nebo slyšely. A navíc je to i baví," tvrdí učitelka Helena Rondáková.

Preventisté z výzkumu dopravní bezpečnosti mladoboleslavské automobilky učí děti na školách, jak se chránit v dopravním provozu

„Programy jsou interaktivní, jsou zajímavé vizuálně a děti si je mohou zahrát i doma. Potom si to lépe zapamatují pro onu reálnou situaci ve svém životě, doplňuje Veronika Hradcová.

„Při té hodině máme prostor si vše prakticky s dětmi vyzkoušet. Věnujeme se všem možným situacím, které mohou pro dítě v silničním provozu nastat. Buď jedou v automobilu, a dnes je hodně dětí přepravováno auty, nebo jsou pěšky či jedou na kole," říká Robert Šťastný, z výzkumu dopravní bezpečnosti.

A dodává, že už nyní připravují speciální projekt pro učitele, aby i oni mohli výuku dopravní bezpečnosti pojmout originálním způsobem.

Spustit audio

Související