Pivovar Broumov se chce více prosadit v obchodních řetězcích

25. září 2010

Společnost Pivovar Broumov z Broumova na Náchodsku, která je nejmenším výrobcem piva v Hradeckém kraji, se chce více prosadit v obchodních řetězcích. Dodávkami do nich by chtěla nahradit výpadek prodeje malým obchodům, které zanikají nebo omezují sortiment nabízených piv. ČTK to řekl ekonom pivovaru Karel Krejčí. Právě kvůli zániku řady malých obchodů pivovaru loni klesl výstav o deset procent na 13.500 hektolitrů. "S řetězci jsme začali jednat loni a již jsme se do některých prosadili," uvedl Krejčí a jmenoval Konzum Hradec Králové, hradecké Terno, Konzum Ústí nad Orlicí. Od letošního ledna pivovar dodává i do dvou obchodů Tesco v Hradci Králové.

Letošním cílem pivovaru tak je zastavit pokles a nejméně zopakovat loňský výstav. Hlavním odbytištěm pivovaru je Hradecký kraj, zejména bývalé okresy Náchod a Trutnov. Celkem má podnik asi 400 odběratelů.
Vedle piva pivovar od roku 2000 vyrábí i sladový výtažek, který se používá v potravinářském průmyslu. "Loni jsme sladového výtažku prodali přes 12.000 hektolitrů, tedy zhruba stejně jako předloni," uvedl Krejčí. Sladový výtažek podle něj významně pomáhá pivovaru vykazovat kladný výsledek hospodaření. Loni by pivovar při tržbách necelých 30 milionů korun měl skončit v zisku v řádu stovek tisíc korun, předloni měl zisk jeden milion korun.
Pivovar nyní pod značnou Opat vyrábí šest druhů piv, z nichž světlá desítka a jedenáctka tvoří po více než 35 procentech výstavu. Kolem 15 procent připadá na světlou dvanáctku, zbytek tvoří tmavá desítka a světlé třináctka a čtrnáctka. Ceny piva podnik zvyšoval naposledy předloni v červnu, letos o zdražení neuvažuje.
Zapsaný základní kapitál pivovaru, který zaměstnává asi 30 lidí, činí 100.000 korun. Spolumajiteli jsou Petr Šimonek a Jaroslav Nosek.

Logo
Spustit audio