Petr Voldán: Utrať co můžeš nebo Zachraň se kdo můžeš?

Black Friday, Praha, Tesco
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Black Friday, Praha, Tesco

Černý pátek - Black friday - je tady. Pro mnohé z nás prý černý bude i doslova, pokud jde o stav peněženek nebo účtů, soudí autor dnešní glosy. Petr Voldán a jeho dvě minuty s titulkem “Utrať co můžeš nebo Zachraň se kdo můžeš?”

Nechci nás podceňovat. Jen vycházím ze zkušeností let minulých. Na reklamní masáž reaguje minimálně šedesát procent lidí. Tolik se nás nechá oblouznit smrští vábivých, často zrádných hesel, se kterými vyrukovali obchodníci už dávno před tzv. “Černým pátkem” - obři slevy - bezkonkurenční příležitost - slevy jaké tu nebyly - a podobně.

Těžko můžeme říci, že nevíme o dnešní nebetyčně výhodné šanci pohádkově zbohatnout na slevách. Útoky reklamy jsou až agresivně nesnesitelné. A do sítě “Černého pátku” se nás nakonec chytá každoročně nejméně šedesát procent. To už obchodníkům za ten humbuk stojí - čeká na ně včetně víkendu celá třetina předvánočních zisků.
 
Jak to, že tolik z nás pokaždé dostanou, že tolik lidí neprohlédne taktiku podnikavých obchodníků? Jsou přece slyšet i varování, vycházející ze zkušeností. Že spousta nízkých cen, které nás jak magnet přitahují, je vypočítána z cen předem nereálně vyšponovaných. Aby to tu neuvěřitelnou výhodu padesáti, šedesáti - co, i sedmdesáti procent neudělalo. Nekupte to.

Což je ale ta správná cesta - nekupte to

Protože vás nejspíš “natáhnou”, podvedou, ošulí. Protože jsme, to je spočítáno, nenapravitelnými “závisláky” na slevách. Snad největšími v Evropě. Jako jsou narkomani, my jsme u nákupů “slevomani”. Vlastně i “slevoženy”, abych neopomenul vyváženost. Křičí to odevšad - řve to na nás z kamenných obchodů, z e - shopů, z médií. Vyvolávají to i němé cedule ve výlohách.

Obří šance rovná se Black friday

Černý pátek i v pondělí, ve středu a nebo na jaře či v létě. Původní americký byl sice v pátek, ale naši obchodní a reklamní kutilové ho tasí kdykoli, když nám potřebují vlézt do peněženek nebo platebních karet, hodinek i mobilů.

Odevšad tečou peníze. Za pseudo zlevněné zboží, za proklatě levné - ale zastaralé kusy elektroniky, telefony, oblečení. Ta magie “Černého pátku”. Černého pro nás, vesele barevného pro drsné obchodníky, často podvodníky. Jejich heslo dne “utrať co můžeš”. Pro rozumné z nás - zachraň se jak můžeš - před “Černým pátkem”. Nic vám neuteče. Černých pátků ještě bude...
 
V sobotu, pondělí i prosinci nebo v červnu příští rok. A teď už klidný pátek i celý víkend.

Spustit audio

Související