Oprava ulice Komenského v Nové Pace, která je hlavní dopravní tepnou města, stále není hotová
Oprava novopacké ulice Komenského stále pokračuje. Dělníci měli s pracemi na hlavní dopravní tepně do centra města skončit už před měsícem a půl. Jenže se objevily problémy nejen s firmou, ale také se samotným projektem. A rekonstrukci zdržely i archeologické nálezy.
Po ulici Komenského už se od poloviny září měli procházet lidé, v klidu tu projíždět a parkovat auta. Ale není tomu tak. Stále tu jsou dělníci a technika.
Nedostatek parkovacích míst trápí Novou Paku. Jaká řešení se povedlo vedení města najít?
Přibývající auta a nedostatek parkovacích ploch. To je v současnosti problém Nové Paky. Proto představitelé města hledají různá řešení. Nová místa vznikají na některých opravovaných ulicích. Parkovací dům zatím radní odsunuli na neurčito, ale přišli s novou myšlenkou. S parkováním pod zemí a to přímo v centru Nové Paky.
„Byly trošku problémy s projektem. Nevycházely nám tam výšky a díky tomu se musely předělávat nějaké obrubníky a spády," vysvětluje důvod zdržení místostarosta Pavel Bouchner ze sdružení Sportovci pro Novou Paku.
A dodává, že opravné práce pozdržel také archeologický průzkum. Nalezeny tady byly pozůstatky mostů a obydlí. To pro město znamenalo částečnou změnu původního projektu.
„Museli jsme dokonce předělat i kanalizaci, kterou jsme si vzpomněli na poslední chvíli a chtěli jsme tam dělat. Museli jsme ji nakonec táhnout jinou trasou. Tedy jsme čekali na vpustě, které byly objednány jiné, než původně. Čili toto vše nás zdrželo."
Zdržení rekonstrukce ale nejde pouze za úpravami projektu, jak potvrzuje starosta Josef Cogan ze sdružení Sportovci pro Novou Paku: „Část zdržení jsme vyhodnotili, že jde i na vrub firmy. Proto bude určitě také uplatněna z nějaké části smluvní pokuta. Zatím to vychází zhruba na 30 dnů, kdy by se měla platit smluvní pokuta."
A dodává, že komplikací bylo také to, že plány sítí, které byly k dispozici, neodpovídaly skutečnosti: „Některé sítě nebyly vytyčeny přesně. A v ten okamžik se nemohla použít těžká technika a muselo se postupovat ručně."
V současné době dělníci dokončují dláždění, ale podle Pavla Bouchnera je to pečlivá a časově náročná práce: „Jsou to malé kostičky, které se nejdříve musí složit do křížů, které se podbetonují a tím se to srovná. A do toho se dávají výplně zase z jiných kostek. Tedy práce je to poměrně složitá."
Plně průjezdná by měla být frekventovaná ulice Komenského v Nové Pace do konce listopadu.
Související
-
Tradiční biograf v Nové Pace ožívá v retro stylu. Má novou originální fasádu od Davida Vávry
Klasická kina z měst většinou zmizela nebo mizí. Zůstává jich už málo. Jako například v Nové Pace. Tam biograf ožívá v retro stylu. Nyní se oblékl do originální fasády.
-
Modernizace autobusového nádraží v Nové Pace za 50 milionů by měla začít příští rok na jaře
Nové Pace se podařilo získat 45 milionů korun na modernizaci autobusového nádraží. Dalších 5 milionů zaplatí město ze svého rozpočtu. Stavební práce mají začít na jaře.
-
Regulace doby parkování v Nové Pace. Instalují se dopravní značky s časovým omezením
Bezohlední řidiči, často i zaměstanci firem nechávají v centru Nové Paky stát auta hodiny denně. Přestože místa jsou určena pro zákazníky blízkých obchodů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Síť proruských propagandistů odhalovali s Čechy Belgičané. Podplácením se zabývá také Nizozemsko
-
‚Tohle nejsou Velikonoce, jak bývají.‘ V Izraeli kvůli válce v Gaze ubylo až 90 procent turistů
-
PRŮZKUM: Pomlázku plete už jen 21 procent Čechů. Velikonoční zvyky se překvapivě drží v Praze
-
Netanjahu svolil k obnovení jednání s Hamásem o příměří. Izraelská delegace se vrátí k rozhovorům