Obcím na Trutnovsku chybí chodníky, přechody pro chodce a větší bezpečnost lidí

5. listopad 2015

Rychle jedoucí auta, chybějící chodníky i přechody pro chodce, lidé chodící po krajnicích silnic. Tak to vypadá v některých obcích na Trutnovsku, jako například v Mladých Bukách nebo Rudníku. Obce volají po větší bezpečnosti lidí.

Mladé Buky typická silniční obec. Je tu základní škola, mateřská škola, úřad, obchody. Pohyb osob je dost frekventovaný, ale na několika místech jsou lidé často v ohrožení.

"Velmi rádi bychom zpomalili provoz na bezpečnostních bodech, jako je základní škola, mateřská škola. Teď řešíme území kolem základní školy a chceme tam dát retardéry", tvrdí mladobucká nezávislá starostka Lucie Potůčková a dodává, že velké problémy jsou také na konci obce směrem na Pec Pod Sněžkou.

Přejít silnici vedoucí do sousedního Rudníku trvá i několik minut.

Čtěte také

"Máme největší problém na křižovatce na silnici, která vede na hory. Ta křižovatka je velmi zatížená a namáhaná. Rádi bychom tam naplánovali stavbu pro bezpečný přechod," dodává Lucie Potůčková.

Bohužel v části Hertvíkovice, která je součástí Mladých Buků, chybí chodníky, auta tu jezdí velmi rychle.

Přechod pro chodce - ilustrační foto

"Hodně nás pálí rychlost na silnici v Hertvíkovicích do Rudníku, tam to lidi svádí, aby to pustili z kopce dolů. Nejsou tam chodníky, děti tam chodí podél silnice do školy. To vnímám jako velký problém. Tam to budeme muset řešit nějakými výraznými dopravními prvky, zpomalením a samozřejmě dobudováním chodníků," doplňuje starostka Mladých Buků Lucie Potůčková.

I v sousedním Rudníku by představitelé obce také uvítali víc přechodů pro chodce

Naštěstí už se jim konečně alespoň dva podařilo vybudovat a to u autobusového terminálu a u zdravotního střediska.

Logo

"První myšlenka, nakreslím přechod na silnici a mám hotovo, nefunguje, jsou tam přísné normy, takže k realizaci jsme dospěli až po čtyřech letech", říká Jiří Jirásek tajemník obce Rudník.

Bezpečnost chodců je pochopitelně na prvním místě, ale i tady chybí chodníky, lidé musí chodit po krajnici silnice, což zrovna bezpečné není.

"Přechod je nejlepší, když vede z chodníku na chodník, proto my se teď budeme ubírat směrem, že podél silnice I. třídy bychom chtěli zřídit chodník", doplňuje Jiří Jirásek.

Obě obce spolupracují s odborníky na bezpečnost a dopravu, kteří teď budou na vybudování přechodů zpracovávat studie.

Spustit audio