Nejmenší školáci mají za sebou první den po měsíční pauze vynucené epidemickou situací

19. listopad 2020

Žáci prvních a druhých tříd základních škol se po víc než měsíci vrátili do školy. V minulých týdnech se kvůli epidemické situaci museli učit distančně. Návrat dětí do lavic provází přísnější hygienická opatření, kromě povinnosti nosit roušky Ministerstvo zdravotnictví doporučuje časté větrání učeben.

Řada učitelů první den normální výuky využila hlavně k opakování učiva, situaci dětem trochu komplikovala povinnost nosit roušky po celou dobu strávenou ve škole.

Čtěte také

Malou vesnickou školu v Olešnici u Červeného Kostelce na Náchodsku normálně navštěvuje třicet dětí. Ve středu se jich sem do lavic vrátilo osmnáct. Kromě prvňáků a druháků také čtvrťáci, kteří jsou v malotřídní škole s druháky ve stejné učebně.

„Protože ministerstvo školství umožnilo návrat žáků také vyšších ročníků, kteří se v malotřídní škole běžně vzdělávají s menšími ročníky," vysvětluje ředitelka školy Vendula Ságnerová.

Distanční výuka podle ní znalosti dětí nijak zásadně neovlivnila, do lavic se prý vrátily připravené.
„Spolupráce s místními rodiči byla velmi dobrá, takže děti jsou do školy na výuku připraveny. A myslím si, že zvládneme navázat vše tak, jak máme."

Školák je unavený z domácí výuky

První den ve škole po tak dlouhé době ale i tak strávila s dětmi především opakováním učiva.
„Povídali jsme si o tom, co si měly děti připravovat doma. A probírali jsme to, co už znaly. Nic nového jsme dnes nezačínali."

Čtěte také

Starší děti povinnost nosit roušku i během vyučování zvládly poměrně dobře. Pro prvňáky vedené učitelkou Radkou Koliskovou to ale bylo náročnější.
„První hodina byla v pohodě, to děti nijak neřešily. Ke konci hodiny už někdo říkal, že má roušku mokrou, tak si ji šel vyměnit. Tak jsme řešili sáčky, které mají na čisté a špinavé roušky. Ke konci vyučování už to bylo s dětmi složitější."

O něco složitější je teď výuka i pro samotnou Radku Koliskovou. Kromě běžného vyučování prvňáků, totiž musí pokračovat také v distanční výuce angličtiny žáků třetích tříd.
„Podle svého rozvrhu, tak kde budu mít okénko, tam bude online výuka pro žáky třetího ročníku."

I přes všechny problémy je ale podle ní dobře, že se děti do lavic vrátily. Především pro prvňáky byla totiž online výuka hodně složitá.

Spustit audio

Související

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.