Klienti Hospicu v Červeném Kostelci mají lepší kontakt s personálem
A to díky novému dorozumívacímu zařízení. Umožňuje klientům přivolat si snadno a rychle pomoc a práci usnadňuje i samotnému personálu. Potřebných čtvrt milionu korun získalo vedení Hospicu díky několika charitativním akcím.
Na to jak nové zařízení funguje se zašel podívat redaktor Václav Plecháček.
"Rudo, prosím tě, zvoní paní na dvojce, můžeš se tam jít podívat" - s vrchní setrou Petrou Novákovou zavítal na sesternu a viděl, jak nový dorozumívací systém funguje v praxi. Po 19 letech staré zařízení dosloužilo, v čem je tedy to nové lepší?
"Má několik signalizací navíc. Někteří pacienti využívají sluchátka, kde mohou přímo svým hlasem přivolat sestru a domluvit se s ní po tom telefonku, co potřebují. Nebo máme tlačítka, která se jen stisknou, ta jsou velmi důležitá pro pacienty, kteří jsou zesláblí. Přivolají jím pomoc, že se něco děje", říká Petra Nováková.
Zvětšit mapu
Tedy i sestrám usnadňuje nové zařízení práci?
"Vůbec si neumíme představit pracovat bez signalizačního zařízení. Jsme zvyklé, že pacienti mají kdykoliv možnost se nám dovolat. V systému jsme stále přihlášené a tak i když jsme na jiném pokoji u pacienta, tak hned víme, že nás někdo jiný potřebuje. Nemusíme být zrovna na sesterně", sděluje Petra Nováková a dodává:
"Volat může pacient, nebo i kolega, který zrovna u někoho vykonává činnost a potřebuje pomoc jiného pracovníka".
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Inventura reklamní větve kauzy Čapí hnízdo: s jakými důkazy pracovali policisté, než případ odložili
-
Jestli umřu, neplačte. Pusťte mi na pohřbu AC/DC, aby se lidé usmívali, říká první žena pluku Azov
-
Rap, erotické experimenty i soukromá dramata roku 1968. Sedm českých premiér z karlovarské soutěže
-
Internetové připojení na cestách: používání mobilních dat v zahraničí se může prodražit, varují experti