Klienti Hospicu v Červeném Kostelci mají lepší kontakt s personálem

8. prosinec 2015

A to díky novému dorozumívacímu zařízení. Umožňuje klientům přivolat si snadno a rychle pomoc a práci usnadňuje i samotnému personálu. Potřebných čtvrt milionu korun získalo vedení Hospicu díky několika charitativním akcím.

Na to jak nové zařízení funguje se zašel podívat redaktor Václav Plecháček.

"Rudo, prosím tě, zvoní paní na dvojce, můžeš se tam jít podívat" - s vrchní setrou Petrou Novákovou zavítal na sesternu a viděl, jak nový dorozumívací systém funguje v praxi. Po 19 letech staré zařízení dosloužilo, v čem je tedy to nové lepší?

"Má několik signalizací navíc. Někteří pacienti využívají sluchátka, kde mohou přímo svým hlasem přivolat sestru a domluvit se s ní po tom telefonku, co potřebují. Nebo máme tlačítka, která se jen stisknou, ta jsou velmi důležitá pro pacienty, kteří jsou zesláblí. Přivolají jím pomoc, že se něco děje", říká Petra Nováková.


Zvětšit mapu

Tedy i sestrám usnadňuje nové zařízení práci?

"Vůbec si neumíme představit pracovat bez signalizačního zařízení. Jsme zvyklé, že pacienti mají kdykoliv možnost se nám dovolat. V systému jsme stále přihlášené a tak i když jsme na jiném pokoji u pacienta, tak hned víme, že nás někdo jiný potřebuje. Nemusíme být zrovna na sesterně", sděluje Petra Nováková a dodává:

"Volat může pacient, nebo i kolega, který zrovna u někoho vykonává činnost a potřebuje pomoc jiného pracovníka".

autor: PLE
Spustit audio