Jičínští zastupitelé opět zvolili do čela města Jana Malého z hnutí ANO. Jaké jsou jeho priority?

6. listopad 2018 11:05

Zastupitelé Jičína v tajném hlasování zvolili do čela města opět Jana Malého z hnutí Ano. Většinu hlasů dostali také oba současní místostarostové, tedy Petr Hamáček ze sdružení pro Jičín a Jan Jiřička z Volby pro město. V sedmičlenné městské radě se objevil nový člen a to Jan Bušta z Volby pro město. Ten dosud v radě ani v zastupitelstvu nepůsobil. 

Plné popelnice a odpadky povalující se kolem. Situaci mají v Jičíně vyřešit podzemní kontejnery

Popelnice, odpadky, podzemní kontejnery, tříděný odpad (ilustrační foto)

Jičín bude mít první dva podzemní kontejnery. Městu se na jejich koupi podařilo získat dotace z Evropské unie. Odborníci na odpadové hospodářství už určili místa, kde se tyto speciální nádoby začátkem příštího roku objeví. Cílem je snížit počet popelnic a malých kontejnerů v problematických částech města a hlavně naučit obyvatele odpadky správně likvidovat. 

Dvacítka zastupitelů v tajné volbě zvolila 13 hlasy Jana Malého z hnutí ANO opět starostou. Ten tvrdí, že vedení města má na nadcházející 4 roky jasno v prioritách: „Samozřejmě lokalita kasárna, vybudování domova pro seniory a dále pokračování v přípravě na rekonstrukci divadla."

Jan Malý dodává, že spolupráce byla bez problémů: „Čtyři roky jsme byli ve stejné koalici. Čtyři roky jsme plánovali. Podle mého názoru by ta činnost měla plynule navazovat na to minulé období."

Podle staronového místostarosty Jana Jiřičky z Volby pro město bude velmi důležitá otázka financí pro jednotlivé investiční akce a projekty: „Teď to bude o těch proporcích, kolik finančních prostředků do které oblasti dáme. To se budeme muset samozřejmě dohadovat ke každému rozpočtu. Některé akce jsou rozpracovány, ale máme připraveny velké věci."

Vstup na arkádové nádvoří Valdštejnského paláce v Jičíně

Jan Jiřička je zastáncem realizace projektu odpočinková zóna Cidlina a také nového autobusového nádraží. Jeho současný plán kritizuje opozice.

„Koalice přichází s nápadem udělat bipolární autobusové nádraží zhruba za 250 - 300 miloonů korun. Což je pro nás absolutně nepřijatelné," říká opoziční zastupitel Ladislav Brykner z ODS.

A dodává, že město by se mělo zaměřit hlavně na opravy silnic: „Když jsme jako ODS byli u vlády, tak jsme dělali takových 20 až 30 komunikací za to volební období, za ty čtyři roky. Oni udělali dvě nebo tři. Doprava je samozřejmě pro Jičín klíčová. Pokud se s tím nezačne hned něco dělat, tak to bude stát obrovské peníze. Protože dopravní fond opravdu chátrá."

Spustit audio

Související