Jaroměř dokončuje nový autobusový terminál. Některé dálkové autobusové linky se mu ale vyhnou
Jaroměř otevře na přelomu května a června nový autobusový terminál. Stát bude přes 50 miliónů korun, cestujícím nabídne vyšší komfort, nové parkoviště a cyklověž. Na terminál ale nebudou zajíždět zhruba tři desítky dálkových spojů, na které budou muset lidé chodit zhruba deset minut pěšky. Jinak to nejde, vysvětlují dopravci.
Čtěte také
Jaroměř dokončuje nový autobusový terminál za víc než padesát miliónů korun. Po jeho propojení se sousedícím opraveným vlakovým nádražím dostanou cestující k dispozici opravdu špičkově vybavený dopravní uzel. Jenže ti, kteří budou chtít využít dálkové autobusové linky, budou muset z terminálu pryč.
V téhle chvíli už je nasmlouváno více než 200 spojů, které na terminál pojedou, z toho je 110 odjíždějících a 114 přijíždějících. Starosta Josef Horáček z Volby pro město nicméně potvrdil, že desítky autobusů se novému terminálu vyhnou.
„Zhruba 30 spojů nebude skutečně na terminál zajíždět a to z toho důvodu, že se jedná o dálkové autobusy, které obecně neopouštějí silnici I/33. Ty na terminál opravdu zajíždět nebudou."
Dálkové autobusy k nádraží nezajížděly v Jaroměři ani dosud
Například autobusy Trutnovské autobusové dopravy z Hradce Králové do Pece pod Sněžkou budou stejně jako v minulosti dál stavět na zastávce Na Špici, stejně jako ostatní dálkové spoje.
Pokračuje jednatel společnosti Michal Burkert.
„Nebudeme ty spoje zdržovat zajížděním na nádraží. Tam to nemá smysl. Potom už to není rychlá dálková linka, ale příměstská doprava."
Čtěte také
Právě o dálkových linkách a jejich zastávkách rozhodují dopravci sami, na rozdíl od linek dotovaných krajem, které obvykle navazují třeba na vlaková spojení, vysvětluje Michal Burkert.
„Dálkové spoje, to je vlastně komerční doprava. Ty jezdí každý dopravce na své podnikatelské riziko. Takže když prodělávají, tak své peníze. Oni nám usměrňují časový koridor, ale o tom, kde zastavujeme nebo nezastavujeme, si rozhodujeme sami."
Podle starosty Josefa Horáčka nemá město ani kraj možnost rozhodnutí dopravců nijak změnit a plně ho respektuje.
„Pokud bychom vyvíjeli tlak na dopravce nebo chtěli rušit zastávku, nebudou nám v Jaroměři vůbec zastavovat. Docházková vzdálenost je to asi 490 metrů, čili volnou chůzí do 10 minut k nádraží."
Nový autobusový terminál tedy přinese cestujícím například modernější zázemí, nové parkoviště nebo cyklověž pro 118 jízdních kol, všechny autobusy takříkajíc pod jednou střechou tam ale zkrátka být nemohou.
Související
-
Záchranná stanice pro handicapované živočichy v Jaroměři přijala v letošním roce 850 zvířat
Ochráncům přírody se na sklonku roku podařilo obnovit část areálu Záchranné stanice pro handicapované živočichy v Jaroměři. Jen letos jeho branami prošlo 850 zvířat.
-
Josefovské louky nedaleko Jaroměře na Náchodsku se už brzy stanou domovem dvojice praturů
V Ptačím parku Josefovské louky dokončují dobrovolníci pastviny pro dvojici praturů. U nás jsou zatím raritou, na východě Čech budou nově žít se stádem divokých koní.
-
Do století páry vás ochotně zaveze parta nadšenců v úžasném Železničním muzeu Výtopna Jaroměř
Dnes vám dáme jeden dobrý prázdninový tip, třeba na pěkný rodinný výlet do Jaroměře, kde je úžasné Železniční muzeum Výtopna Jaroměř. Tam se asi bude líbit hlavně klukům.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ANO ‚hází do důchodové reformy vidle‘, nesejde se s vládou a prezidentem. ‚Odmítáme dělat stafáž,‘ sdělilo
-
Bolestný pohled, rána pro český tenis, říká Štěpánek o dotační kauze na svazu. Do jeho vedení nechce
-
‚Obyčejně vede Amerika, teď je v závěsu.‘ Česko stojí v čele boje za svobodu, říkají američtí kongresmani
-
Evropská unie poprvé uvalila sankce na izraelské osadníky. Na Západním břehu útočí na Palestince