Jak se správně počítá čtrnáctidenní lhůta k reklamaci? To přesně ví spotřebitelský rádce Josef Černý

29. červenec 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Josef Černý ve studiu Českého rozhlasu Hradec Králové

Podle množství dotazů kolem nákupu přes internet stále panují určité nejasnosti ve lhůtách, reklamacích, možnostech vyzkoušet si výrobek. Každý asi ví, že výrobek koupený přes internet může do 14 dnů vrátit bez udání důvodů. Jak se ale tato lhůta počítá? Počítají se i soboty, neděle a svátky?

Může se takto vrátit každý výrobek nebo existují výjimky? Jsem povinen si výrobek překontrolovat takříkajíc na ulici, musí kurýr doručovací služby počkat?

Čtěte také

Pokud doma zjistím, že je výrobek poškozený, mám ho reklamovat u prodejce nebo u pošty? V případě, že výrobek poškodím, může prodejce vrácení peněz odmítnout?

Může si prodejce od peněz, které vrací, nějakou částku odečíst? Do kdy musí prodejce peníze vrátit?

Můžu výrobek poslat zpět na dobírku abych měl jistotu, že peníze dostanu zpět? A jak je to u nakupů ze zahraničí? Lze vrátit bez udání důvodů také letenky nebo jízdenky? Jak a kdy je možné reklamovat dovolenou?

Jana Kudyvejsová a Josef Černý ve studiu Českého rozhlasu Hradec Králové

Celou radioporadnu se spotřebitelským rádcem Josef Černým si můžete poslechnout v našem audioarchivu.

autoři: Jana Kudyvejsová , baj
Spustit audio

Související