Hradecký dopravní podnik poprvé v historii zavádí prázdninový režim už v červnu. Chybí totiž řidiči
Městská hromadná doprava v Hradci Králové jezdí od 1. června 2022 z většiny podle prázdninového jízdního řádu. Znamená to tedy omezení některých linek. V plném provozu zůstávají například školní spoje. Detailní informace zjišťoval přímo na hradeckém autobusovém terminálu reportér Jakub Vik.
Proč se dopravní podnik rozhodl přejít na prázdninový režim už od června?
Důvodem je především dlouhodobá nemocnost řidičů. Ta sice trápila dopravní podnik už několik týdnů, dosud se ale dařilo směny vykrývat díky výpomoci dalších zaměstnanců, například z kanceláří nebo dílen.
Čtěte také
Teď ale přibylo několik dalších šoférů, kteří dostali termín plánovaných operací, jde o odložené zákroky z covidového období. A dopravní podnik tak musel reagovat téměř ze dne na den, změnu tak ohlásil předevčírem.
Cestující se tak od dnešního rána musí řídit podle druhého sloupce v jízdním řádu, který právě ukazuje prázdninový režim. Například teď asi za 2 minuty by měl za normálních okolností z Terminálu hromadní dopravy odjíždět autobus číslo 9 a jel by celkem pětkrát za hodinu. Ovšem vyjede pouze třikrát.
Podle vedení dopravního podniku půjde celkově o pokles dopravy asi o desetinu.
Čtěte také
Kterých linek se změna konkrétně týká?
Omezení se týká většiny trolejbusových i autobusových linek. V plném provozu zůstanou po celý červen ještě pro zajištění dopravy dětí do škol ve dnech školního vyučování všechny školní autobusy a některé výpomocné spoje. Zároveň také zůstávají v provozu trolejbusová linka č. 6 a autobusové linky 20 a 26.
Ví už dopravní podnik, jak dlouho prázdninový režim potrvá?
Hradecký dopravní podnik přepokládá, že tento režim bude trvat celý červen a přes letní prázdniny. Skončí tedy se začátkem dalšího školního roku, do kdy by dlouhodobě nemocní řidiči měli být zpět v zaměstnání. Navíc dopravní podnik pořádá už 8 června 2022 náborový den a doufá, že přiláká alespoň několik nových řidičů.
Čtěte také
Například při posledním náboru se podařilo získat 6 nových kolegů, kteří nakonec usedli za volant vozů hradecké městské hromadné dopravy.
V podniku pracuje přes 200 řidičů. Kvůli epidemii covidu podnik vozí proti minulým letům výrazně méně cestujících. Před epidemií v roce 2019 podnik přepravil 38 milionů lidí, loni přeprava činila 32,2 milionu lidí a předloni 31,1 milionu lidí.
Podnik se také potýká s výrazným růstem nákladů. Město proto firmě kvůli zdražení pohonných hmot, energií, náhradních dílů a dalších nákladů hodlá zvýšit letošní dotaci o 36,9 milionu korun na 330,7 milionu korun.
Související
-
Hradecký dopravní podnik řeší kvůli covidu nedostatek řidičů. Vypomáhá si z řad svých zaměstnanců
Dopravní podnik města Hradce Králové se kvůli onemocnění covid-19 potýká s nedostatkem řidičů. Zatím ale společnost nemusela omezovat spoje.
-
Řídím společnost a někdy i autobus, směje se ředitel hradeckého Dopravního podniku Zdeněk Abrahám
Kostem Českého rozhlasu Hradec Králové je ředitel hradeckého Dopravního podniku Zdeněk Abrahám. A to nejen proto, že i letos Dopravní podnik v Hradci Králové něco slavil.
-
Cestující v hradecké MHD čekají změny. Nový odbavovací systém umožní třeba platbu kartou i mobilem
Dopravní podnik v Hradci Králové začne od podzimu používat nový odbavovací systém. Stát bude 25 miliónů Kč a umožní cestujícím například některé dosud nemožné druhy plateb.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Putin jako náborář. V Estonsku roste zájem o obrannou ligu, co má i kyberjednotku
-
Škody budou v řádech stovek milionů. Čekáme, jak dopadne poslední mrazivá noc, říká prezident vinařů
-
Inspekce obvinila opilého policistu a jeho partnerku po incidentu v baru, kde napadli několik dívek
-
Obyvatelé Klánovic, školy i zdravotnická zařízení. Na 9000 lidí psychicky zasáhla masová střelba v Praze