Hradec Králové bude vybírat od provozovatelů poplatek za parkování elektrokoloběžek ve městě
Hradečtí zastupitelé na druhý pokus schválili memorandum, upravující podmínky provozu sdílených koloběžek. Na rozdíl od červnového hlasování tentokrát schválili memorandum, které vychází z dohody města a provozovatelů, a které upravuje například maximální počty koloběžek ve městě. K tomu navíc přidali i novelu vyhlášky - ta pro změnu zpoplatňuje parkování a přenáší odpovědnost za odložené koloběžky na provozovatele.
Čtěte také
Samotná novela vyhlášky, která ukládá provozovatelům platit 3 koruny za metr čtvereční vyhrazeného parkovacího místa pro koloběžky denně, může být pro město účinnějším nástrojem než právně nevymahatelné memorandum.
Podle tajemnice magistrátu Markéty Bartušové bude teď na provozovatelích, aby zajistili dodržování správného parkování.
„Je na tom provozovateli, aby respektoval vydané rozhodnutí. Čili aby nějakým způsobem, a vím, že toho moderní aplikace jsou schopny, donutil uživatele, aby vraceli koloběžky na místa, kam patří."
Čtěte také
Schválené memorandum, které je tedy věcí dohody města a provozovatelů, společností Bolt a Lime, platit bude. Kdy? Odpovídá vedoucí odboru rozvoje města Karel Vít.
„Vyjde to mezi materiály, které byly schváleny, to bude do týdne. Potom jim to předložíme k podpisu. Jsou to samozřejmě cizinci, takže to asi nebude hned druhý den, ale předpokládám, že během září se nám to vrátí podepsané. Jakmile to bude schváleno provozovateli, tak to podepíše pan primátor za město, a začne to platit. Oni už deklarovali, že podle toho memorandu už nyní v mnoha případech jedou, takže věřím, že ho začnou plnit ještě předtím, než bude podepsáno."
Memorandum se od první, na začátku léta neschválené verze liší jen v tom, že neupravuje parkování - to by tedy měla řešit vyhláška - a pak ještě v několika drobnostech.
Čtěte také
„Že budou koloběžky lépe popsány nějakým upozorněním, kde se budou informovat uživatelé, aby nejezdili po chodnících a tak dále. Došlo také k určení maximálního počtu koloběžek, které by po městě měly být," říká Karel Vít s tím, že každý provozovatel by měl ve městě mít maximálně 400 sdílených koloběžek.
Společnost Lime se k verdiktu zastupitelů vyjádří podle provozovatele Václava Petra poté, co si ho důkladně prostuduje. Názor společnosti Bolt se nepodařilo získat. Město je ale podle Karla Víta přesvědčeno, že dohoda bude fungovat, ostatně už za poslední dva měsíce je prý vidět posun k lepšímu.
Související
-
Nevidomým chybí na přechodech v ulicích měst zvukové signály. Náprava ale není jednoduchá
Zhruba sto tisíc Čechů trpí zrakovým postižením. Buď jim zůstaly už jen nepatrné zbytky zraku, a nebo jsou úplně nevidomí. V ulicích měst se přitom setkávají s problémy.
-
Bezbariérová mapa Hradce Králové má být i pro nevidomé. Ale...
Lidem s handicapem slouží v Hradci Králové bezbariérová mapa. Otevřít si ji mohou na internetových stránkách magistrátu. Na mapě si pak mohou naplánovat cestu tak, ...
-
Jaké jsou nejčastější letní úrazy? Na kolech, koloběžkách nebo bruslích? Umíte dát první pomoc?
Letní prázdniny jsou nejen ve znamení dovolených a odpočinku, ale také úrazů. Víc jich zaznamenávají operátoři tísňové linky 155 a následně i záchranáři a lékaři.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Mám pocit, že ministr Válek sám neví, z jakých peněz mzdy navýší, říká ředitel nemocnice Kolín
-
Jihokorejský Pusan v kandidatuře na EXPO 2030 neuspěl. Velkolepou přestavbu ale rušit nehodlá
-
Americký torpédoborec a několik dalších lodí se staly terčem útoku v Rudém moři
-
Pafkův výrok o medičkách je nešťastný, věřím, že to tak nemyslel. Feminizace není problém, říká lékařka