Finanční úřady se v menších městech v Královéhradeckém kraji rušit nebudou
Finanční úřad nemá v plánu rušení svých územních pracovišť. Ujistil o tom i starosty šesti měst v Královéhradeckém kraji, kterých se podle některých informací mělo opatření dotknout. Určité personální změny přijdou, ale klienti podle vyjádření finančního úřadu žádné z plánovaných opatření významně nepocítí.
Klienti finančního úřadu budou moci využívat služby všech dosavadních územních pracovišť i dál, říká mluvčí Finančního úřadu Královéhradeckého kraje Romana Barešová.
Čtěte také
Ve všech úředních dnech, tedy v pondělí a ve středu, budou na všech územních pracovištích v Královéhradeckém kraji na přepážkách tři lidé.
„Je dáno takové minimum, což jsou dva pracovníci dva dny v týdnu. V rámci našeho kraje to budou tři pracovníci. To znamená, že my ještě navíc zabezpečujeme registrační činnost. Tedy bude tam pracovník s registrací, pracovník s vyměřováním, který zajistí příjmové daně a daň z přidané hodnoty, a pracovník majetkových daní," vysvětluje Romana Barešová.
Podle ní hlavní změna spočívá v tom, že v úterý, ve čtvrtek a v pátek, kdy nejsou úřední dny, budou zaměstnanci finančního úřadu pracovat na centrále a nikoliv na územním pracovišti.
Tohle finanční úřad také vysvětlil starostům dotčených měst, kteří na původní informace reagovali hodně rozhořčeně.
Čtěte také
Starosta Jaroměře Josef Horáček z Volby pro město řekl, že původní informace, které se k němu dostaly, byly nepřesné. A po vysvětlení obavy zmizely.
„Za mne, tak jak to bylo prezentováno jednak generálním ředitelstvím a také finančním ředitelstvím v Hradci Králové, se domnívám, že pro běžného občana nedojde k žádné vážnější komplikaci. Ta bude pouze v tom, že finanční úřad pro občany Jaroměře nebude otevřený pět dní v týdnu, ale pouze v zákonem upravených úředních hodinách. To znamená pondělí a středa od 8:00 do 17:00 hodin."
A hned ještě doplňuje: „Co se týče objemu prací, který byl dosud poskytován, ať už servis, poradenství či cokoliv jiného, měl by být v plném rozsahu v Jaroměři zachován."
I tohle omezení je zatím ve fázi návrhu, který ještě čeká na schválení. A platit by případně mělo od 1. ledna 2020.
Čtěte také
Například v Nové Pace už ale tento režim zavedený mají. A funguje, říká Romana Barešová.
„My už vlastně v tomto jakoby omezeném provozu fungujeme od roku 2016 v Nové Pace. A zabezpečujeme jak výběr přiznání na dani z nemovitých věcí, to znamená, že pokud by byla poptávka, tak klidně zajistíme na 14 dní výběr přiznání na tom pracovišti s omezeným provozem. A to samé potom zabezpečujeme také v době vybírání přiznání daní z příjmu."
A právě tohle by mělo fungovat i dál na všech územních pracovištích. V době, kdy bývá největší nápor, tedy před termínem podání daně z příjmu fyzických osob, se úřední doba zase rozšíří a bude podle potřeby, tedy pět dní v týdnu.
Související
-
Stavba domu a finance? Se změnami v pravidlech hypoték vám poradí Miroslav Lébl
Finanční analytik Miroslav Lébl v naší radioporadně. Tentokrát na téma: změny v pravidlech hypoték a financování bydlení.
-
Ministerstvo financí chce zákonem přimět obce k tomu, aby se...
Proti tomu by se sotva dalo něco namítat, jenže výpočty s tím související nejsou podle starostů nastaveny šťastně. Posoudit, jestli je obec zodpovědná nebo ne, prý ...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V Íránu se ozvaly exploze. Podle médií protivzdušná obrana sestřelila tři drony nad Isfahánem
-
Závan mečiarismu. Změní syn bývalého šéfa policie slovenskou tajnou službu na nástroj pomsty?
-
Na pupečníku tkaničku, ve tváři tiky z alkoholového syndromu. Dnes je Dominika sebevědomá tanečnice
-
Kadyrova ‚drahého bratra‘ zatkla policie v Dagestánu. Osvobodit ho přijelo čečenské komando